• MrsMurphy

Vad tjänar ni som arbetar inom handels??

Vad får ni ut varje månad efter skatt?? Jag vet att det brukar variera en hel del men summan som oftast trillar in på lönekontot!

Går allt för lätt bli man fort dum...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tjänar ni som arbetar inom handels??
  • MrsMurphy

Jag har funderat rätt länge på vad folk egentligen får ut. Så ni som vågar kan ju skriva hur mycket ni arbetar, hur länge ni varit i branschen och vad ni får ut på ett ungefär.

Själv så jobbar jag heltid, varit i yrket i 12 år men som tillsvidareanställd i ca 8 men varit tjänstledig för studier periodvis. 2 avdelningsansvar och får ut ca 13-14 000.

• AnnaKotte

Jag är jobbar bara på helgerna, ligger på 91-92 kronor i timmen plus 100% ob. Brukar få runt 6000:- efter skatt, inte så dåligt för en anställning på drygt 25%

• AnnaKotte

Glömde skriva att jag jobbat i tre år, dock blev jag anställd innan jag var 18 så min lön grundar sig på branchvana efter 18-års dagen.

• MrsMurphy

Blir tokig på dom nya avtalslönerna! Alla nyanställda höjde dom lönerna rätt ordentligt för för några år sen (vilket är bra) men dom glömde bort att det finns ett gäng gamla rävar också...

• Svamp Bob Fyrkant

Jag har arbetat innom handels i 6 år ungefär, på den arbetsplatsen jag är på nu i 3 år. Jag har en grundlön på 17300 kr + OB...
    Skulle röstat på 14000-16000 kr om jag läst frågan först...nu svarade jag 18000-20000 eftersom jag inte visste att du frågade efter skatt

...bara 9 veckor kvar...
  • MrsMurphy

Ingen fara Svamp Bob Fyrkant!

När jag började jobba så hade jag en sån fantastiskt timlön på hela 29 kr/tim!!!! Skrattande

• Wildstrawbarry

Jag har jobbat inom handels och resturang sen 1996. Har stor erfarenhet inom service har haft en lön på ca 10000 kr. Ganska dåligt tycker jag.

• MiaMitisen

jag jobbar ca 88%, alltså inte heltid. Har jobbat inom yrket nov 98-juni 05 då jag gick på mammaledighet. Får ut runt 10000. Ligger på 101 kr/tim

• MiaMitisen

tror jag.... men får ut runt 10000 i alla fall....

Svar på tråden Vad tjänar ni som arbetar inom handels??