• NattravN

God el?

Finns det någon som vet något om God el? Vi funderade på att gå med, men såg att de bara ligger 0.01 öre billigare än eon som vi har nu, och de garanterar ju inte att de kommer att ligga under de aktuella priserna om eon sänker sina kostnader...

Känns ju bra att överskottet går till välgörenhet, men man har ju läst att de inte skänkt ett öre dit ännu...

• Svar på tråden God el?
  • Achwell

Vi har God El. Det har fungerat bra. Visst har priset ändrat sig månad för månad. Men jag tror att det är som rörliga bolån. Om man ser till historien så har rörligt varit fördelaktigt. Vi har precis gått över till fjärrvärme (hade förut direkt el till huset) så elpriserna blir vi mindre känsliga för nu. Jag har bara blivit bra bemött när jag kontaktat dom. Så jag kan rekommendera dom.

• helenagbg

vi har precis fått god el. får tre räkningar på en gång så man vet vad som skall betalas kommande månad. men jag reagerade på att jag fick betala en årsavgift på 300:- det mailade jag dom om och undrade vad den kostnaden var för ngt, dom vill inte svara
    så jag e lite sur på dom.

• Achwell

helenagbg --> Jaha.. ja, jag antar att de har en kostnad för varje kund de hanterar. Det är väl en sån där kostnad som de flesta har... som ska täcka kundkostnader i form av personal med mera. Trökigt tycker man, eftersom det lär väl inte ta sån tid att hantera kunder.. ialla fall inte så mycket så att det ska kosta 300 kr. Men men, på något sätt måste de ju få in pengar för att i sin tur betala löner. De har ju bara 1 öre i påslag på den el de köper in.

Konstigt dock att de inte ville svara på dina frågor.... dålig stil.

• helenagbg
    Achwell skrev 2006-09-19 09:21:11 följande:
    helenagbg --> Jaha.. ja, jag antar att de har en kostnad för varje kund de hanterar. Det är väl en sån där kostnad som de flesta har... som ska täcka kundkostnader i form av personal med mera. Trökigt tycker man, eftersom det lär väl inte ta sån tid att hantera kunder.. ialla fall inte så mycket så att det ska kosta 300 kr. Men men, på något sätt måste de ju få in pengar för att i sin tur betala löner. De har ju bara 1 öre i påslag på den el de köper in.Konstigt dock att de inte ville svara på dina frågor.... dålig stil.
    precis så jag surar lite

elbolag e skit! det e hur svårt som helst att välja och det blir alltid en hög och trist kostnad.
    dessutom så känner man sig alltid lite lurad.

jaja, el mäste jag ju ha så det får väl bli godel ett tag till.
  • NattravN

Ojojoj, vilken tur att vi inte bytte... hittade just kundkraft och de har hälften så billig el som godel och ingen årsavgift. DET tar vi!

• petraståhl

Vi funderar också på GodEL men var hittade du SerAfiM kundkraft???

• Ickan

Jag jämförde GodEl med vår nuvarande leverantör (Östkraft) men det blev tom lite dyrare per år för oss om vi väljer GodEl. Deras fasta avgift är enorm jämfört med flera andra bolag räknat på vår årsförbrukning.

SerAfiM: kan du verkligen få för halva priset genom Kundkraft? När vi har jämfört med det så har vi fått det till samma pris som vårt avtal med Östkraft.
    Det beror iofs säkert på vad man ahr för årsförbrukning och sånt med...

petraståhl: www.kundkraft.se

• NattravN

Ja, om jag inte har missuppfattat det hela med kwh... Men man slipper årsavgift genom kundkraft och så har de skrivit på hemsidan att deras kunder fått den billigaste elen två år i rad... Man kan ju hoppas att det stämmer!
    Är så TRÖTT på att betala massa i onödan.

• Ickan

Kollade kundkraft igen nu och jämförde med östkraft som vi har. Och då blir det (i vårt fall) samma pris hos Östkraft med fast pris i ett eller två år som motsvarande tid hos Kundkraft om deras avtal blir till angivet max-pris. Får Kundkraft ner priset så blir det ju såklart billigare.

Det här är verkligen en frustrerande marknad... synd att man är så elberoende.

Svar på tråden God el?