• Fideli

Är IKEAs barnstol "Gulliver" bra?

Funderar på barnstol till vår lille kille och undrar om någon har erfarenhet av IKEAs "Gulliver". Alternativet är att överta en "Hokus Pokus" från mina föräldrar som jag själv hade som liten (men de ser ju lika dana ut fortfarande). Vi har dock ett ganska litet kök så jag är rädd att den känns klumpig.
    Någon med tips?
    (Ps. Hur gamla var era barn när de kunde sitta i en sådan här stol? Ds.)

• Svar på tråden Är IKEAs barnstol "Gulliver" bra?
  • michells mamma

Jag har båda stolarna (Gulliver hemma och Hokus Pokus hos mamma) och jag är nöjd med båda två. Behöll Gulliver hemma då han sällan använder bil/bord delen....

• Julius

Vi har köpt en Gulliver till Julius, men det är ett tag kvar innan han kan använda den eftersom han bara är 11 v imorgon, men jag tror att den blir kanonbra!!!

• norgesessan

gulliver är vel den vita plast stolen? jag tycker den tar upp mycket plats på golvet, så hokuspokus är nog inte klumpigare på golvet...vi har en gulliver (om jag har rätt) hos farforäldrarna, sen har vi min gamla tripp trapp hemma....den är klumpig så länge bygelen används..vi skippade den efter några månader, och har ikea selen istället...

• ceci lia

Gullliver är väl trästolen+ Den höga med rundad rygg som man kan ta bort pinnen mellan benen på när barnen bli större? Vi har den och jag trodde det var Gulliver. Vi är nöjda i alla fall. När de är rikstigt små sitter de inte så bra i den men när de kan sitta ordentligt så är det inga problem med den.

• Kamilla

Finns Gulliver barnmatsstol kvar på Ikea?
    Hittar inte den på deras hemsida nämligen. Vill ju ha just en sån!!

• Tulla

Jag har den och trivs jättebra med den.

• princess of woolfs

Gulliver är i trä och den är både bra och fin, tar inte mycket plats!

Svar på tråden Är IKEAs barnstol "Gulliver" bra?