surahammer!!
Hej jag tänkte fråga alla som bor i Surahammer hur det var där? Vi kanske köper hus där men när jag säger Surahammer till alla man hör ett suck från de och att det e dåligt därute. Vad tycker ni som bor där?
Hej jag tänkte fråga alla som bor i Surahammer hur det var där? Vi kanske köper hus där men när jag säger Surahammer till alla man hör ett suck från de och att det e dåligt därute. Vad tycker ni som bor där?
Var ligger Surahammer....Lite nyfiken bara
Menar du Surahammar?
Det låter som Surahammar som ligger strax utanför Västerås i Västmanland.
Om det är där så är det väl inte så tokigt att bo där!
Nära in till Västerås osv....
Om man inte är ute efter krogvändor och shopping turer så är det toppen! Det är nära till allt och alla! Barnen har cykelavstånd till ishockey hallen, badhus, bibliotek, skolor osv. Man har lite koll på varandra och varndras barn. Det tar 15 min att åka till västerås, som har allt man behöver. 1 ½ timme till Sthlm, motorväg.
Politikerna försöker ständigt att sattsa på barn och ungdomar. Ibland lyckas det väl.. men inte alltid ;)
Jag tycker bra om Sura (surahammar)... det är lungt och skönt, och ett bra ställe för barnfamiljer!
oh shiiit sorry, jag menade Surahammar. Nyvaken när jag skrev tråden...och engelstalande.
Jo tack Paulina H det är precis vad vi behöver. Just nu bor vi i Haga området i Västerås och det är ljud, ljud, HÖGLJUD!! Bilar som köra burnouts, folk som skriker o festar, etc. etc.
Här är det så tyst på nätterna, så man vaknar om det åker en bil utanför..
SWEET!!!
Jag har bara hört gott om surahammar..hade jag körkort så skulle jag helt klart överväga att flytta dit...
synd att körkort är så dyrt här. Skandal när vanliga människor kommer inte nånstans för att det är så dyrt att skaffa. Hemma i Kanada kostar det skriven prov och uppkörning kring 500kr. Jag var tvungen att ta körkort här i Sverige. Allt utanför Europa går inte att bara byta emot. kostade mej 3000kr och folk tycker att det var billigt.
Vi har rätt bra tåg/buss förbindelser! Vi har en gratis buss osm kör överallt inom sura, sen går det ju tåg till västerås och fagersta regelbundet på vardagar och varannan/var tredje timme på helger. Å nattbuss från västerås på helger. Det funkar rätt bra att pendla med tåg (har själv gjort det i många år) men på vintern kan det vara försenat rätt ofta, å de e ju lite jobbigt om man har känsliga tider att passa.
(Mitt körkort kostade mig 12 000 kr.. det tycker jag var rätt billigt, jämfört med vissa andra! ) Det kunde kanske vara nått för politikerna att jobba på, om de vill ha mer invånare till små städer/byar...
Scott Griffin,
Jag och min amerikanske man skall flytta dit nu i oktober! Du får väl skicka meddelande om det blir att ni flyttar dit, kunde ju vara kul att lära känna andra engelsktalande.