Stearin på tapet!!! HJÄLP!!!
SHIIIIT!!! Jag har stänkt stearin på vår tapet. Sambon kommer att bli galen!
Jag har skrapat bort stearinet men fläckarna är kvar!
Snälla hjälp!!
SHIIIIT!!! Jag har stänkt stearin på vår tapet. Sambon kommer att bli galen!
Jag har skrapat bort stearinet men fläckarna är kvar!
Snälla hjälp!!
Lägg något mycket absorberande (t ex hushållspapper) mot och värm försiktigt med hårtorken! Meningen är att stearinet ska smälta och sugas in i hushållspappret.
Fungerar utmärkt mot stearin på dukar, men då är det enklare att använda strykjärn att värma med.
Japp Redbit har alldeles rätt! Fast jag kanske inte skulle ta hushållspapper...om du har hemma testa silkespapper och hårfön eller strykjärn om du kan..Ingen ånga och låg värme!Lycka till!
Läskpapper från bokhandeln...eller kaffefilter har någon sagt i en tidigare tråd och värm med strykjärn.
Nåja det är sånt som händer... Prova Redbits förslag...
Går det inte bort så får du väl förklara olyckan- inget mer med det. Eller måla en fondvägg...
Om du är livrädd för att din Sambo kommer bli galen så är nog förhållandet som är det allvarliga problemet...
Kaffefilter är lika bra som läskpapper och fungerar bra, men ta strykhjärnet utan ånga, hårtorken tar för lång tid och då smälter sterinet och fläcken flyter ut. Lycka till.
TACK för tipsen!
Svejsan: jadu, jag får nog ställa in vårt bröllop nästa helg.
Elsie76
Gislöv: jamen jag blir så less när folk drar så stora växlar på skitsaker. Självklart blir min sambo, som sliter med renovering, less på mig mitt strul när jag i tid och otid förstör.
Elsie76
Ja självklart. Inte alls konstigt Min man hade väl blitt knäpp på mig med, jaha och....... ha ett underbart bröllop.
Kram Gisse
Nyanser på ett forum är inte lätt.
Så du är i fasen "Panik, färgen på servetterna matchar inte mannens nyckelhålsblomma"
Grattis förrästen .
(Kom in i ett stim med inlägg "med panikstämpel-för mindre saker" innan jag läste ditt , därför kunde jag inte låta bli att blåsa upp det...)
Svejsan. Bridezilla moi.
Ja ...men va fan va onödig kommentar..."då är det nog förhållandet som är allvarliga problemet..." Jävla FL psykologmoraltanter...morr...min man hade oxå blivit irriterad ...och jag hade säkert oxå blivit irriterad...my god! Folk har liksom ingen distans...
Lycka till på bröllopet!
oj...svansen mellan benen...såg nu det ursäktande inlägget...förlåt... SVejsan..skäms på mig.....smyger ut..
esperando, en annan sak är ju också att ibland slinker det iväg inlägg för snabbt, händer alla (mitt gjorde det också), så din ursäkt är accepterad .
Jag var så irriterad på att kraftuttryck används i tid och otid, Att man blir irriterad är en sak - men galen då ser jag: en frustande, snorig, viking som ätit flugsvamp och går bersärkagång med svart blick . Och är man i ett sånt förhållande så skulle väl det vara problem i förhållandet - om man sitter i ett hörn och darrar för att det stänkt stearin på en tapet. Men så var det ju inte...tack och lov
Så mitt först inlägg var bara en irriterad reaktion på lite slarvig benämning på viss irritation som eventuellt skulle kunna uppkomma ifrån en älskad man (snart make )
Jag förstår vad du menar!
Nu vill jag veta hur gick med tapeten...?
Tapet, vilken Tapet...
Ja, tapeten hur gick det, knepen ovan står ju i alla spalter men hur funkade det.
Fläckarna är kvar och maken blev väl inte direkt skitglad. :) Men förmodligen ska vi riva den där väggen vid en ombyggnation i framtiden....
Det är nu det kreativa kommer fram någon rolig skulptur, eller tavla som snyggt placeras (jag menar om det är iögonfallande)