• Anonym

ilar när jag kissar!?

Det ilar när jag kissar, inte hela tiden utan precis på slutet! vad kan det bero på? UVI har slagit mig men då borde det ju svida och inte ila, sen så borde det ju bli värre då, emn jag har haft ilande i över en vecka!
    Nån som vet?

• Svar på tråden ilar när jag kissar!?
  • garin

På mig gjorde det inte ont senast jag hade UVI. kände precis som du beskriver, ett ilande mot slutet bara....

• JustJack

Det kan visst vara uvi. Det kan kännas olika från person till person coh även från gång till gång. Få kollat din urin så får du veta.

• Anonym

det var blod på papperet när jag torkade mig sist med, men inget i toan! kan det ha kommit från urinet då?

• englabella

Är du gravid är det inte alls säkert att det blir några "vanliga" symptom av UVI.
    Tycker du ska kräva att de gör en urinodling på dig, så du får veta.

Det är ovanligt att det slutar så illa som det gjorde för mig av UVI men jag hade antagligen gått med det en längre tid.

Hoppas det inte är nåt farligt.

Lycka till!

• Anonym

jag är inte gravid vad jag vet åtminstone! beklagar din sorg englabella!

kan ilandet bero på sköra slemmhinnor?

• Anonym

Du bör nog kontakta din vådsentral. De kan vara klamydia. om du inte tror att det är uvi.

• finfee

den kan ju va en början på uvi,men ibland kan man ha uvi utan att de gör sådär fruktansvärt ont. prova ät uva-E som finns på hälsokost, apotek eller affären.

finfee
  • Anonym

Att det inte är klamydia det vet jag med 100 procents säkerhet i varje fall

men det är som att de ilar nästan i slidmynningen eller i slidan och inte i urinröret!
    jag tänkte ringa min bm först och om de inte kan hjälpa mig tänkte jag ringa vc, är det fel ordning?

• Anonym

Jag blödde också då jag hade UVI. men kan ju också typ vara nåt fel på njurarna.. man ska verkligen ta det på allvar om det kommer blod bara sådär oanmält!!

• Anonym

usch! jag som är lite (läs mycket) hypokondriker tänker allt i från cancer i urinblåsan till i njurarna nu! men jag är bara 22 så dets ka väl hoppas att det inte är! usch!

• Anonym

Ska till vc 15:00! usch! Hoppas att det "bara" är UVI och inget annat som cancer
    men varför skulle det vara det! *tänka positivt*

• Anonym

Var till vc och fick pencelin! de sa att de kan komma lite blod om man har uvi.
    det visade inga säkra uvi symtom men jag hade vita blodkroppar så de gav mig antibiotika!
    tack för era svar!

Svar på tråden ilar när jag kissar!?