• dolcevita

Dina favorit dofter!

Vilka parfymer använder du:

Till vardags?

Till fest?

När du vill känna dig sexig?

Vilken parfym skulle du aldrig vilja använda?

Vet att det finns många trådar om favoritparfymer men det är så roligt att höra vad ni tycker om.... och få lite tips!

• Svar på tråden Dina favorit dofter!
  • dolcevita

Här er mina :

Till vardags? CK one Summer

Till fest? Chanel Chance

När du vill känna dig sexig? letar fortfarande

Gillar inte Jàdore. Shalimar luktar jättegott på andra men inte på mig.... Poison är inte heller någon hit för mig.

• Lilou

Anvander alltid Angel av Thierry Mugler...har gjort det i ca 10 ar nu Dax att byta!

• Rymdmamma

när en kille (snygg) går förbi o har på sig AXE-Africa då flappar jag nästan med fötterna i luften som en seriefigur.. tycker väääldigt mycket om den doften.. *dregglar smått*

• dolcevita

Kom igen! Visst har ni väl alla era favoriter??

• Lychee

Till vardags? - puma woman

Till fest? - puma woman eller Dior Addict

När du vill känna dig sexig? - puma woman (min karl är tokig i den) Måste köpa ny.. den har tagit slut!!

Vilken parfym skulle du aldrig vilja använda? - köpte Armani White engång, den passade INTE på mig.

Min karl använder calvin klein - crave och DKNY - be delicious for men *mums*

• myran02

Till vardags? Puma (den rosa) eller just me från Paris Hilton

Till fest? Nån från ovan

När du vill känna dig sexig? Just me (maken älskar den)

Vilken parfym skulle du aldrig vilja använda? Elizabeth Arden. Den luktar inget gott på mig. Nån av dom.

Maken använder Issey Miyaki  Luktar ju såååå underbart

• Baronessan
    Till vardags? - Ingen, använder bara deo till vardags.

Till fest? - Oftast väljer jag nån av: Laura Biagotti "Laura", Salvador Dali "Dalissime", Hugo Boss "Deep Red", Gucci "Rush" helt beroende på årstid och humör.

När du vill känna dig sexig? Nån av de ovan, troligtvis...

Vilken parfym skulle du aldrig vilja använda? - Chanel no 5 - tantparfym
  • bustjejen

Vardag: Burberry - tender touch
    fest: Christian Lacroix, fast burberry funkar då med

• Koalan

Copypastar lite av mina svar från en annan parfymtråd :)

Till vardags?

Donna Karan - Cashmere Mist dagtid (luktar väldigt pudrigt och sensuellt, jag gillar inte fruktiga dofter som jag tycker är för 'tonår'...). Den känns lyxig, som en riktig cashmere-tröja mot huden! :)

Till fest? (eller kväll!)

Burberry eau de parfum för kvällstid (de har två som heter precis likadant, fattar inte varför... den jag älskar är iaf den där flaskan är klädd med Burberry-tyget, den nyaste). Den luktar 'dyrt'! :) Nästan lite orientaliskt.

Burberryn. Har fått ett ton komplimanger när jag använt den

ALDRIG ALDRIG den där Armani City Glam eller vad den heter... ni vet den där som har en flaska som ser ut som den klassiska Armani he/she men är rosa... gud, det är den mest läskiga doft jag vet!

På en kille: ALLTID ARmani He... *MUMS* :)

• Annelie78

Vardags: "Still" by Jennifer Lopez, "Just me" av Paris Hilton eller Miracle

Fest: "Live!", Jennifer Lopez, "Romance" av... (ååh, nu fick jag hjärnsläpp!)eller Miracle

Anväder ALDRIG: Sunflower! Blä!

• Duckan74

Vardags om fest växlar jag mellan de som står i skåpet just nu.
    Lancômes Miracle, Ralph Laurens Polo, Burberrys doft som inte verkar heta så mycket mer än så, den är inte rutig, Stella Mc Cartneys Stella.

Finns massa parfymer som doftar himmelskt, provar gärna nya dofter ofta.

• Duckan74

Glömde vilken jag aldrig skulle använda. Hm, förmodligen den hemska doften Opium. Inte heller Shalimar eller Poison.

• sahab

Ralph Lauren Romance. I princip den enda jag använder, en doft precis i min smak.

• Fia lotta lus

Har Paris Hilton - Just me, Tommy Hilfiger - True star, Sergio Taccini - Donna, D&G - Light blue, Gucci - Eau de parfum II och Hugo Boss - Intense i mitt badrumsskåp just nu... Varvar friskt med alla. Har en ny favvo oxå som jag köpt precis, Dreamy hair and bodymist från Jessica Simpsons Dessert beauty, man blir alldeles skimrig och luktar som en gigantisk Bounty!! Helt underbar, förutsatt att man gillar Bounty då... Fästmannen gillar den jättemycket, den smakar ju gott oxå, han har klagat lite när jag har andra parfymer att det smakar illa när han ska pussa mig på halsen... Fästmannen själv använder Hugo Boss - Energize till fest och Calvim Klein -Truth och Hugo Boss - Hugo till vardags, jag älskar alla de dofterna! Va långt de blev...

• Birsen

Vardags - Gucci envy me

Fest - Chanel Coco madmuasele ejsäker på stavningen orkar inte gå till sovrummet nu

• Mrs Jane Doe

Brukar inte skilja på vardags- och festparfymer utan använder dem utifrån humör och dagsform...

Har just nu följande i badrumsskåpet:

Be Delicious - Donna Karan (Favorit just nu!)
    Be Delicious Pink - Donna Karan
    Miracle - Lancôme
    Yvress - YSL
    Touch of Pink - Lacoste
    Puma - den rosa...
    Clean Original & Laundry...

Skulle _aldrig_ sätta på mig Opium (+ en hel hög andra... ;o)

• Äppelpaj

Till vardags?
    Armani White

Till fest?
    Armani Mania

Samma som ovan, oftast Armani Mania

Är uppenbarligen en Armaniflicka när det gäller parfym.

Tresor, Paris, Lou Lou, Colors of Benetton, Samba, Poison och allt vad de hette som man använde som tonåring i hiskeliga mängder utan att ha en susning om vad man utsatte omvärlden för...

• ananda74

Jag är galen i parfymer, tror nästan jag har fått parfym-mani helt enkelt:) Så här ser min lista ut:

Vardags/jobb:

Lancome - Connexion
    Guerlain - L'Instante
    Calvin Kline - Truth (tröttnat på)
    Escada - Sexy Grafitti (2002 års somamrsoft. Kan endast köpas på Ebay nu för tiden. Seeeexig doft)

Fest:
    Samma som ovan med tillägg av

Lancome - Hypnose
    Dior - Addict

Parfymer jag ogillar: "Sunflowers", "Opium", melonbaserade dofter, "Pleasures", Kenzo "Flower" mfl.

Däremot är Estee lauders "Pleasures Intense" helt underbar. Har just beställt den från föräldrarna som ska ut o resa:)

Svar på tråden Dina favorit dofter!