• MissDecember

Inrikesflyg Malmö-Stockholm

En liten fråga till er flygvana:

Om man ska flyga från Malmö till Stockholm (och tillbax) över en helg, vilket flygbolag rekommenderar ni då?

Känner till Malmö Aviation o Fly Me, men that´s it. Vilka är bäst, vilka är billigast? Vad kostar det?
    Om man ska till Stockholm city - är det då bäst att flyga till Bromma eller Arlanda?

• Svar på tråden Inrikesflyg Malmö-Stockholm
  • Magiczodiac

Det spelar ingen roll om du åker till bromma eller arlanda det tar lika lång tid att komma till city. Så välj du det bolag som du får bäst pris från.

• Anniz83

tycker bromma är bättre o flyga till eftersom det är en mycket mindre flygplats Malmö Aviation har väl nåt erbjudande om man e med i IKEA family har jag för mig, så du kan ju kolla upp det på deras hemsida om du är medlem. Mvh, Ann

• Elli47

Bokar du i god tid så är det ungefär samma kostnad också... SAS och FlyMe flyger till Arlanda och Malmö Aviation till Bromma. Om jag hade möjlighet att välja så skulle jag nog hellre flyga till Bromma just för att det är mindre och det går riktigt fort att komma till stan om det inte råkar vara rusningstrafik precis då.

• Elli47

Tracy

Gå in på respektive bolags hemsida är enklast och kolla vad det finns för flygtider och priser just då när du ska åka.

• Nika75

Jag tycker inte att det är så stor skillnad, brukar ta det som är billigast. Då brukar jag också väga in att jag sparar flygbussen om jag flyger med Malmö aviation, eftersom man kan åka med SL från Bromma. Så jag sitter helt enkelt och jämför priser mellan de olika flygen samt tåg!

Om pengar inte är ett problem och man vill komma snabbt fram kan man lika gärna flyga till Arlanda. Med tåget tar det 20 minuter till centralen...

Svar på tråden Inrikesflyg Malmö-Stockholm