Slö sambo
Hej!
Måste skriva av mig lite.
Jag har en underbar familj bestående av mig, min sambo, vår dotter (7 mån) och mina 2 pojkar från annat förhållande.
Jag är tillfreds med livet men det finns en sak som gnager i mig.
Min sambo är så slö... Javisst, hon är hemma med lillan och sköter henne på det mest underbara sätt som finns men that's it liksom.. Hon lagar middag också glömde jag skriva..
Varje dag jag kommer hem från jobb ser lägenheten likadan ut som den gjorde dagen innan. Ingen tillstymmelse att städa eller fixa till där hemma. Lillan är förvisso ganska mycket vaken om dagarna men kan sitta i sin stol och leka under tiden... Eller jag har helt fel?
Jag är absolut inte någon pedant som behöver ha kliniskt rent runt om kring mig varje dag med dammsugning etc. utan lite allmän undanplockning är allt jag kräver. Men glaset som hon hade Coca-Cola i kvällen innan står kvar på vardagsrumsbordet.
Hos oss är det jag som tvättar varje vecka. Efter en sån omgång brukar jag var ganska trött. Då ber jag sambon om hon kan lägga in tvätten. "Det gör jag i morgon älskling" blir svaret. Det är okej. Men när jag kommer hem står tvättkorgen lik förbannat kvar där jag ställde den kvällen innan.. Som längst har det tagit tre veckor innan korgen blivit tömd.
Till saken hör även att jag har två idéella sysslor som tar en del tid. Dessa får jag ägna mig åt sent på kvällarna eftersom jag måste ta allt städ- och läxansvar hemma först...
Nu undrar jag om det finns andra där ute som har det som jag?
Eller jag överreagerar?