• UNDERVERK

Vad tror ni, kan jag korta av klacken??

jag kan knappt gå i stövlarna och funderar på att gå till skomakaren och korta av klacken en bit, tror ni det gr eller kommer det bli fult?
    Tänkte bara ngn cm.
    Lägger ut bild i galleriet.

• Svar på tråden Vad tror ni, kan jag korta av klacken??
  • Marline

Jag såg ingen bild. Du har förmodligen inte hunnit ännu. Kan skomakare korta klacken på skor? Wow, man kan fixa till det mesta nuförtiden...

• E l l a

Jag tror de kommer se väldigt konstiga ut om du kortar av den sortens klack - hade inte gjort det.

• UNDERVERK

Jag tänkte det med. Kanske om han sätter dit en extra sula vid trampdynan så kanske det inte gör lika ont att gå i dom??

• UNDERVERK

Marline
    Japp bra va?? Tycker jag ofta köper skor hög med lite för klack och då är det bra att han finns! Kan räcka med bara några milimeter.

• motalatjej

alternativt... köp nya?

• E l l a

Får du ont av att gå i dem pga av belastningen i framdelen av foten - "trampdynan" eller vad man nu ska kalla det så är Scholls geleinlägg jättebra mot detta. Kan springa i höga sandaletter hela dagarna med dessa - så det funkar bra med dessa inlägg, så kan man gå i höööööga klackar.

• rajtantajtan

Alltså kommer det inte bli knas med lutningen/proportionerna då?

• pulchra

En cm är nog inga problem att kapa. Men om du tar bort mer blir nog vinkeln på sulan helt fel och tårna kommer antagligen "sticka upp"...

• UNDERVERK

motalatjej:

Ja gärna det, men tyvärr sig min plånbok NEJ. Har precis köpt ett par nya stövletter och andra saker så tänkte jag skulle lämma dom till skomakaren o tjäna på det

Svar på tråden Vad tror ni, kan jag korta av klacken??