• Lilla Essingen

Gravidkläder!!!!

Är det någon som har tips på snygga gravidkläder?? Håller på att bli tokig. Har varit på allt ifrån H&M, Lindex till Les formes och bigbelly. Tycker allt är vansinigt fult. Behöver ha kostymer och dyl i jobbet men hittar inga kostymbyxor. Har storlek 36 men tyvärr med stor byst vilket komplicerar toppar...
    TACK på förhand!

• Svar på tråden Gravidkläder!!!!
  • Meus Veritas

jag har köpt ett par svarta skitsnygga kostym mamma byxor på kappahl för 299 kr.
    jätet nsygga o sitter kanon. Tycker de är de enda som har snygga och billiga mammakläder

• Duckan74

Svarta byxor finns det gott om. Kavaj kan du ju ha en vanlig, men ha den uppknäppt när magen säger stopp. Jag kör enkla toppar i vitt (just idag en från H&M) och linnen med scarf eller halsband för att piffa till det hela. Vit skjorta har jag också från H&M.

• TaBz

Finns snygga och sköna "finbyxor" på HM också. Svarta.

• tvilling77

ÅHHH!!! Jag blir så jäkla arg...varför ska det vara så jäkla dyrt med mammakläder? Jeans för 899:- det är ju löjligt! Man ska ju liksom bara nvända dessa några få månader..snacka om att ta vara på att utbudet för gravida är så jäkla dåligt! I min stad finns det inte mycket och närbutikerna är hutlösa....

• Thisla

i min stad finns INGA mammaplagg, har 25 mil till närmsta affär! när jag var där för ett par veckor sedan köpte jag på mig endel från HM o Lindex, typ "hetshandlade" för att bunkra upp. Resulterade i att jag bla köpte ett par jeans från lindex för 349 kr som jag aldrig kommer använda pga att de inte alls satt särskilt bra på mig.
    Så nu har jag beställt ett par jeans fr 4mom.se, för 649 kr! Asdyrt för ett par brallor man ska anv några månader, men jag har dessutom långa ben och då kan man inte välja bland så många plagg.

Svarta byxor tycker jag finns överallt däremot! både på nätet och i affärerna!

• Golddigga

jag har köpt ett par grymt snygga kostymbyxor från POP för 595:- Och dom är supersnygga! Jobbar i butik och behöver snygga kläder som sitter snyggt! Ett tips börja där

• dinana

jag har köpt en massa kläder på gina tricot och skitgrymma jeans på bikbok. det är visseligen inga mamma-kläder men sitter perfekt. köpte jeans som var väldigt låga framtill, men höga i ryggen för att ge ett skönt stöd.

man måste inte lägga ut en massa pengar på mamma-kläder alltså.. man kan lika väl köpa kläder som man kan använda efteråt också utan att känna sig dum.

däremot har jag inte hittat någon bra jacka ännu.. men hoppas att det skall dyka upp något snart i butikerna som jag bara måste ha.

går in i vecka 24 idag och har en rejäl boll på magen.

• Skeppsbron

För lite dyra men snygga mammakläder finns också proud.se (affär i Sthlm). Jag har annars beställt från gap.eu som har bra och rätt billiga kläder, tror man får 10 procent rabatt första köpet och det levererades hem till mig med DHL på 2 dagar! De skickar ofta ut erbjudanden om gratis frakt eller reor, så sällan man behöver betala fullt pris. De har bra vanliga kläder också. Lite stora i storleken dock! Lycka till!

Svar på tråden Gravidkläder!!!!