• vadskajaghetadå

106 i järnvärde, för lite?

har senaste dagarna vart extremt trött...idag fick jag ett blodtrycksfall, troligtvis..åkte in till mvc & kollade lite men allt var bra..

för 1 vecka sen låg mitt hb på 115...idag 106...

men bm tyckte inte det var så farligt, men jag tycker det låter lite lågt...minns ni era värden

• Svar på tråden 106 i järnvärde, för lite?
  • Leonesse

jag hade brist på järn, mitt sämsta värde låg på 99 tror jag , jag fick tabletter på recept mot anemi (blodbrist).

• vadskajaghetadå

idag tog de 5 rör blod av mig också

var du trött när du hade så?

• Minne

Hej!
    jag låg på 102, och det var ju på tok för lite, fick upp mitt Hb med hjälp av järntabletter, Neferix. Jag tog 2 st varje dag ett tag, nu är mitt värde på 123 igen, och det är acceptabelt!
    Jag har numera inte ony huvudet och är inte överdrivet trött....Är i v 38 nu..
    Kram Minne

• saggitarius

tycker att det låter som järnbrist ändå.. man ska väl ha runt 118 eller nåt?!? jaja.. min BM sa iaf åt mej att äta de där förbannade Niferexen trots HB på 116...Hade 137 på inskrivningen..

• knoppen

min BM gnäller på mig o jag har 126 i HB...

• vadskajaghetadå

oj vad konstigt knoppen...

& min som inte tyckte det var farligt lite alls..

elelr min & min..jag har väl typ 10 bm jag träffar vid olika besök

• saggitarius

Knoppen,.. undra om våra BM:s tycker att alla gravida ska äta järn oavsett värden?!?
    hoppas jag får veta vad jag har i morgon, för nu har jag tagit en mardrömskur på tre tabletter i tre dagar..huga...

• sisley

Men oj, det är väldigt lågt! Varför sa din bm att det inte var så farligt?

• Shoujo

När jag ahde 90-nånting trodde dom inte ens att det var sant, så 106 kan ju inte vara så bra det heller. Ät broccoli!

• Zannis

Som kvinna ska man väl ha mellan 120 och 140 i blodvärde. Jag hade 135 sist jag var hos BM, så det var ju bra. Men när man börjar närma sig ner mot 100 så är det väl i lägsta laget? Nog tycker jag att det låter som om du skulle behöva ett tillskott av något slag.

Svar på tråden 106 i järnvärde, för lite?