Tror ni att det är OK att äta tonfisken?
Jag öppnade en tonfiskburk igår (måndag) och gjorde tonfisksallad, men hälften är kvar ungefär. Törs man äta den imorgon (onsdag) tror ni eller hur snabbt blir tonfisk dålig?
Jag öppnade en tonfiskburk igår (måndag) och gjorde tonfisksallad, men hälften är kvar ungefär. Törs man äta den imorgon (onsdag) tror ni eller hur snabbt blir tonfisk dålig?
Du kan lukta på den och om den luktar konstigt ska du inte äta den. Men luktar den normalt så går det säkert bra. Fast har den stått framme i rumstemperatur väääldigt länge (kanske över en timme) hade jag nog slängt den i ditt ställe. Det är känsliga saker det där.
Vet inte om jag törs äta den för hela salladen smakade surt idag tyckte jag. Plus att jag fick värk i magen precis efter att jag ätit klart, men det gick över efter några minuter. Vet inte om det hade med salladen att göra dock!
Kasta den. Nu. Sur sallad låter inte bra.
är man gravid ska man iaf inte äta tonfisk har jag för mig, de samlar oxå på sig miljögifter då de äter andra fiskusar!
Ja, jag gick och kastade den för en stund sedan och gjorde en ny sallad tills imorgon istället
Den sura smaken skulle dock kunnat haft att göra med groddarna som var iblandade i salladen. De har ju ganska syrlig smak...
Rymdmamma:
Har inga fler bebbar på väg just nu, så det är ingen fara på det viset
Det gäller färsk tonfisk. Burktonfisk är ok. iaf enligt slv. Främst för att den oftast görs av små tonfiskar som inte hunnit samla på sig så mycket gifter. Färsk tonfisk är oftast från de riktigt stora firrarna som hunnit simma i havet en längre tid och käka giftigheter...
Jag älskar tonfisk iaf. det smaskigaste som finns är stuvad tonfisk, vitsås + tonfisk koka tills den blir en smarrig ljusbeige färg, o krydda med örtkryddor o salt o sånt
hur mums som helst!