• sarah

Vitrin luckor i kök eller inte?

jaaa ännu en köksömröstning...)

Vi kommmer ha ganska öppna ytor i köket och inte så många överskåp. Vi hade tänkt att ha ett skåp (med 2 dörrar) i vitrin.

Utöver detta så kommer vi på andra sidan av köket (köket är stort) vid matbordet ha några överskåp (fritt hängade på väggen) imed vitrin luckor. De kommer inte vara särskilt nära köksdelen om man säger så men ändå.

Frågan är nu räcker de luckorna i vitrin eller är det snyggt med ett par vitrin luckor även i själva "köksdelen" också?

* * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vitrin luckor i kök eller inte?
  • Tigger is a she

Jättefint

MEN!!! Ska man ha vitrinskåp så MÅSTE det vara snyggt och ordnat i skåpet. Det ska inte vara fult vardagsporslin och gamla karotter i olika färger som står huller om buller. Helst ska det bara vara glas innanför dörrarna och inte porslin eller plast.

Men det är ju vad jag tycker förstås.

• Ciccin3

Inget av alternativen passar mig.

Det är inte jättefint, jämt. Men ibland. Beror helt på stil såklart.

Sen tycker jag att det är snyggast om inte alla luckorna är vitrin, utan kanske bara några få.

• sarah
    Ciccin3 skrev 2006-09-20 10:14:53 följande:
    Inget av alternativen passar mig.Det är inte jättefint, jämt. Men ibland. Beror helt på stil såklart.Sen tycker jag att det är snyggast om inte alla luckorna är vitrin, utan kanske bara några få.
    Ja det är så jag har tänkt vi kommer ha5 luckor och jag har tänkt att två av de skulle vara vitrin
    * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
  • Jessika81

Jag gillar inte vitrinluckor, men smaken är som baken

• annca

Precis så har vi det. 4 överskåp med vanliga luckor, och så ett dubbelskåp som är vitrin, och där har vi bara glas.

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Älgen

vi ska ha vitrinluckor med frostat glas, så syns inte precis allt. men håller med, det måste vara ordning om man ska ha vitrin.

• CCA

Vi har ett dubbelt vitrinskåp bland de andra köksskåpen. I de skåpet har vi en en hel servis (det ser fel stavat ut, men ok) som matchar, dvs tallrikar glas och uppläggningsfat m.m.

Vi har oxå ett dubbeltvitrinskåp i en glugg vid andra sidan av köket. Där har vi stoppat koppar, glas och liknande som är arvegods. Svåraste med vitrinskåp tycker jag är att det behövs så mycket luft mellan sakerna för att det ska se snyggt ut. våra vitrinluckor har dessutom ett frostat rutmönster som tar bort "rörigheten" lite.

cca

• CCA

Vi har ett dubbelt vitrinskåp bland de andra köksskåpen. I de skåpet har vi en en hel servis (det ser fel stavat ut, men ok) som matchar, dvs tallrikar glas och uppläggningsfat m.m.

Vi har oxå ett dubbeltvitrinskåp i en glugg vid andra sidan av köket. Där har vi stoppat koppar, glas och liknande som är arvegods. Svåraste med vitrinskåp tycker jag är att det behövs så mycket luft mellan sakerna för att det ska se snyggt ut. våra vitrinluckor har dessutom ett frostat rutmönster som tar bort "rörigheten" lite.

cca

• Boyboy

Har man många överskåp kan det vara snyggt att bryta av med ett eller ett par vitrinskåp (helst med belysning) - raden med överskåp blir ju ganska enformig annars. Om man bara har några stycken överskåp skulle jag föredra att bara ha vanliga luckor, vitrinskåp "kräver" ju att man har litet snyggare saker där och inte gärna flingpaket, kryddburkar och udda vardagstallrikar.

• forever love

snyggt med ett par vitrinskåp som bryter av..har två stycken vitrinskåp i mitt nya kök..ett tips är dock att inte ha de nära spisen.. (fettfläckar)

• Elsans

Ute vet jag inte om det är. Fult däremot tycker jag att det är!

But our princess is in antother castle.
Svar på tråden Vitrin luckor i kök eller inte?