• mysmamman2

Nån mer som känner puls i magen????

jag gör det, fram på magen när ja ligger ner runt navel..,
    är det kasnke för att livmodern ligger där, för det e väl "framväggen" va??

det e då inte bäbisens puls jag känner iallafall, den går i min takt.. hehe

kanske är det så att jag har mycket blod i magen och då känns det så...

• Svar på tråden Nån mer som känner puls i magen????
  • Fru Baby

Ja pulsen har varit väldigt mycket starkare i min mage sedan några veckor tillbaka. Är nu i v.22 (21+4). Har hört att många har så. Kan riktigt se hur det slår då man ligger på rygg.

• Vixen

Jag känner oxå så...har moderkakan i framvägg, pulsen kanske känns extra då?

• Fru Baby

Ja pulsen har varit väldigt mycket starkare i min mage sedan några veckor tillbaka. Är nu i v.22 (21+4). Har hört att många har så. Kan riktigt se hur det slår då man ligger på rygg.

• Vixen

Jag känner oxå så...har moderkakan i framvägg, pulsen kanske känns extra då?

• SimmaLugnt

Det måste vara eran puls som ställer till det ;D

Jag känner också pulsen kraftigt i magen sen länge.

• Hatter

Jag känner absolut puls i magen! Vet inte om det är bebben eller mig....förmodligen mig. Hoppas lillen inte får ont i öronen av allt dunkande!

• SysterP

Jag tror att det är din stora kroppspulsåder som skjuter fram, den brukar kännas tydligare om man ligger på rygg i bland kan man även se den pulsera, dock helt ofarligt! /

• Hannol

Jag har också stark puls på magen, så pass att den blivande pappan bara känner den och inte bebben när han håller handen på magen. Skönt att nån tog upp frågan, jag har faktiskt undrat om det är normalt. Prova att lägga nåt på magen - det bara hoppar i takt med pulsen!

/Hanna, v 21+5

• Creep

Jag känner min puls i magen. Sambon med.
    Ungefär som när jag är redgt bakis. Då pulsar det också på där
    Har moderkakan i framvägg, om det spelar nån roll...

• Fru Baby

Precis så sa min man också...att han kan inte känna något annat än min starka puls då han känner på magen.

• JAndersson

Jag känner min puls i magen i vanliga fall oxå riktigt tydligt i magen. Helst när jag ligger ner, hela magen hoppar i takt Så jag har inte funderat på det så mycket nu när är gravid. Är i v 21, och magen fortsätter pulsera som den gjorde innan

• Veronika28

Jag känner också min puls i magen

• dinana

den enda pulsen jag känner är min egen.. =)

• Lilla Puh78

Skönt att fler känner pulsen, och ser den dessutom. Undrade just varför det var så, men kanske är pga moderkakan. Hela min mage "hoppar" när jag ligger på rygg. Liten känner jag bara långt ner i magen och ibland ner mot svanskotan(?) Vad den sparkar ditåt för vet jag inte. Tänker jämt på att fråga barnmorskan men så är det det här med minnet som sviker...

• Ksomikatt

Är i vecka 26 nu, men redan för en månad sedan såg jag en frän sak..ang kraftigare puls...

...satt på en bänk och väntade på bussen, hade solen lysandes mot mig precis så att jag såg skuggorna av mina korslagda ben framför mig. Rätt som det var insåg jag genom att titta på skuggan att min korslagda fot hoppade, men jag satt ju helt stilla?
    Efter ngt ögonblick fattade jag att det var pulsen i benet under som fick foten att hoppa sådär :)

Efter det har jag lagt märke till att pulsen känns extremt på mer eller mindre hela kroppen, men speciellt magen förstås.

Svar på tråden Nån mer som känner puls i magen????