• Tiggr

Privat läkare i Göteborgsområdet?????

Eftersom jag inte fått några svar i de trådar där jag tidigare frågat så slänger jag nu ut min fråga här; är det någon som vet om någon bra läkare i Göteborgsområdet? Jag har träffat läkare via MVC och blivit sjukskriven men upplevde inte att läkaren tog sig tid att lyssna på mig. Han frågade inget, gjorde ingen undersökning eller tog prover och det kändes rent allmänt som om han omöjligen skulle kunna bildat sig en uppfattning om mig.

Jag skulle därför vilja träffa en annan läkare, någon som verkligen tar sig tid och lyssna på sina patienter och som man kan diskutera sin situation med. Någon som har några bra tips? Jag vore väldigt tacksam!

• Svar på tråden Privat läkare i Göteborgsområdet?????
  • Jessie73

Jag tycker att de är kanonbra på Vasa Vårdcentrum i Vasastan. Det ligger ungefär vid handels. Läkaren heter Lars Frank och är jätteduktig!

De har telefonnummer: Tel 031 - 743 78 78

Lycka till!

• Tiggr

Tack för tipset! Ska kolla upp det. Är det en privat vårdcentral eller är det en läkarmottagning? Undrar bara eftersom jag är listad på en vårdcentral där jag bor men den läkare jag tidigare varit till där och som var väldigt bra för närvarande inte är i tjänst. De andra läkarna vill jag inte gå till då jag kommer i kontakt med dem i mitt arbete. Tänkte bara så att det inte blir ett problem att jag är listad någon annanstans.

• Jessie73

Nej, det ska inte vara några problem, det är en privat läkarmottagning!

• Tiggr

Någon annan som har något förslag?

Har pratat med dr. Lars Frank nu och de hade tyvärr intagningsstopp för närvarande och trloligtvis under hela oktober månad så dit kunde jag inte komma.

Svar på tråden Privat läkare i Göteborgsområdet?????