• Nyfiken gul

Bor ni tillsammans med - eller är ni själva tidsoptimister????????

Jo det får ligga under irriterande.....

Hur många här är själva tidsoptimister eller lever med en som är det???

Min sambo är en sådan o jag blir så förb-- ibland.....

5 min innan vi ska iväg till någon tid vi ska passa så kan han börja slita fram dammsugaren, tömma diskmaskinen eller börja med något annat hemmapyssel (vi renoverar bland annat) och har sedan mage att bli förbannad för att han inte hinner alternativt det blir slarvigt gjort....

10 minuter innan detta ryck kan han ligga i soffan raklång och pilla sig i naveln och skicka SMS.......

Har en väninna som är likadan.... Sitter på en stol och typ filar naglarna /bläddrar i Veckorevyn/dricker kaffe... 2 minuter kvar tills bussen ska gå börjar hon komma underfund med att hon inte har duschat, hon har inte varit ute med hunden och sonen har inte fått blöja och ammats!!!

Själv är jag av den åsikten att man gör allt viktigt före man målar naglarna, det gör man OM man hinner....
    Är för det mesta 15-20 minuter före utsatt tid och påbörjar aldrig något jag inte hinner avsluta innan jag måste iväg..

Har jag 10 minuter på mig när jag går upp på morgonen innan bussen går till jobbet så inte sätter jag mig ner och börjar skriva mail eller ringa ett samtal. Då sätter man väl fart och gör sig klar??

Eller har jag missat nåt??

• Svar på tråden Bor ni tillsammans med - eller är ni själva tidsoptimister????????
  • Paincake

Är en obotlig tidspessimist.
    Trots att jag vet att det tar 2 minuter och 43 sekunder att gå till bussen, går jag nästan jämt nästan en kvart innan för OM jag halkar och slår mig/träffar någon jag känner/ får en meteorit i skallen så ska jag ändå komma i tid
    Hatar att vara ute i sista sekunden och änn värre, att vara för sen.

• Jennie Brunflo

Jag förstår precis vad du menar!

Min kompis är en sådan. Hur irriterande som helst!

Dessutom kommer hon alltid för sent. ALLTID!

En gång så skulle vi åka någonstans, jag är sen och kommer sådär 30minuter för sent för att hämta henne. Då sitter hon i morgonrock och har inte klätt på dig än.
    Jag blir sur för det betyder ju att hon inte tänkt klä på sig förrän jag kom. Hon kunde ju varit färdig och väntat på mig, med tanke på att jag var sen.
    Men nej, hon ser det ur detta perspektiv "om du är sen så kan du inte bli sur på mig för att jag sitter i morgonrock, för du är ju också sen."
    QUE?

Till saken hör att det sedan tog henne 40 minuter att bli färdig!

Min sambo däremot är precis tvärtom. Jag blir galen!
    Man kan fråga när vi ska åka. 17.45 blir svaret.
    Jag frågar "ska vi ÅKA då eller ska vi vara framme då?"
    Svaret "vi ska åka då".
    Jag frågar "är det säkert?"
    Svar "ja"

Jag lägger ju upp matning av baby, blöjbyte, dusch och liknande så att jag ska vara klar vid sådär 17.35-17.40 ungefär.
    Då är jag ju ändå färdig minst 5 minuter innan vi ska åka.

Vem står och hoppar och rycker och säger "jag går ut med Sigrid till bilen jag" vid sådär 17.25???????

Jag blir galen!!!

• Nyfiken gul

Jennie Brunflo...

Min pappa är likadan faktiskt....

Ska han vara på plats hos tandläkaren kl 10:00 är han i väntrummet redan 9:20-9:30

Ska gifta mig till våren och vigseln börjar kl 14:00....
    Gissa vem som kommer att stå i vapenhuset i kyrkan och stampa nervöst för att få bli insläppt redan klockan 13:15?....
    Just det!! Pappa!!

Sen har min sambo en kompis som är tvärtom... säger man att vi ska äta middag hos oss kl 18, kommer han inte insläntrande förrän omkring 19:30...
    Eftersom han är musiker och spelar med i ett stort välkänt dansband har bandmedlemmarna fått sätta specialtider för honom.. De andra ska vara på plats och repetera kl 14, men säger kl 13 till honom.. då kommer han inte allt för sent.....

• Themis

Här är det åt andra hållet.

Men från att ha varit grym tidspessimist (typ nyfiken guls pappa) så har jag nu kommit närmare rätt klockslag så att man är i tid (5-10 minuter innan) men inte pinsamt för tidig. Men eftersom sambon ligger ytterligare lite mer på marginalen och ibland kommer lite sent så leder det till vissa diskussioner ibland om när man ska åka och när man ska säga till den andre att skynda på osv...

• Popflickan

Hehe, jag är en obotlig tidsoptimist!! Tycks aldrig kunna lära mig komma i tid! Mina vänner är dock vana vid att jag nästan aldrig kommer i tid....

Ska jag iväg någonstans och vet på ett ungefär när jag *senast* måste åka, så är jag ändå usel på att göra sig klar och SEN göra allt "det andra" fram tills att jag måste gå... Jagär så dålig på att beräkna hu lång tid saker tar att göra att jag alltid blir sen..

Min make är tidspessimist som tur är, så ska vi iväg tillsammans så brukar det gå bättre för mig!

• Popflickan

Näe, jag vill inte vara en tråddödare!

• Annapanna

Ansluter mig till skaran av obotliga tidsoptimister
    Jag har alltid en tid som vi MÅSTE vara utanför dörren, men kommer alltid på en massa saker som måste fixas i sista sekunden. Dessutom MÅSTE jag gå på toaletten minst 2 ggr innan jag ger mig av (kognitivt kissande )
    Däremot är jag duktig på att stressa och springa, så i slutändan är jag sällan sen....men svettig, röd i ansiktet, och väldigt irriterad på att jag aldrig lär mig!

• CTS

Annapanna, känner igen mig . Är alltid ute i sista sekunden, får alltid springa, stessa & kommer alltid 5-10 minuter för sent. Är så less på mig själv, men vet inte rikgtigt vad jag ska göra åt det.

Tur att min man är så förstående & förstås mina vänner .

Kommer säkert springa med rullatorn också när den tiden kommer!

• Mausiii

Jag är verkligen en tidsoptimist. Men jag är lite dum också, så att ställa fram alla klockor hemma och i bilen 20 minuter funkar för att jag ska komma i tid med några minuters marginal...

Svar på tråden Bor ni tillsammans med - eller är ni själva tidsoptimister????????