Bor ni tillsammans med - eller är ni själva tidsoptimister????????
Jo det får ligga under irriterande.....
Hur många här är själva tidsoptimister eller lever med en som är det???
Min sambo är en sådan o jag blir så förb-- ibland.....
5 min innan vi ska iväg till någon tid vi ska passa så kan han börja slita fram dammsugaren, tömma diskmaskinen eller börja med något annat hemmapyssel (vi renoverar bland annat) och har sedan mage att bli förbannad för att han inte hinner alternativt det blir slarvigt gjort....
10 minuter innan detta ryck kan han ligga i soffan raklång och pilla sig i naveln och skicka SMS.......
Har en väninna som är likadan.... Sitter på en stol och typ filar naglarna /bläddrar i Veckorevyn/dricker kaffe... 2 minuter kvar tills bussen ska gå börjar hon komma underfund med att hon inte har duschat, hon har inte varit ute med hunden och sonen har inte fått blöja och ammats!!!
Själv är jag av den åsikten att man gör allt viktigt före man målar naglarna, det gör man OM man hinner....
Är för det mesta 15-20 minuter före utsatt tid och påbörjar aldrig något jag inte hinner avsluta innan jag måste iväg..
Har jag 10 minuter på mig när jag går upp på morgonen innan bussen går till jobbet så inte sätter jag mig ner och börjar skriva mail eller ringa ett samtal. Då sätter man väl fart och gör sig klar??
Eller har jag missat nåt??