Nya vänner i vuxen ålder? Hur gör man? =)
Hej på er! Jag vet inte om mitt inlägg passar under denna kategorin men jag hittade ingen bättre så jag kör vidare.. =)
Jag har under hela min uppväxt haft gott om kompisar och vänner, några riktigt nära som man kunde dela allt med. När jag började studera flyttade man på sig och fick nya lika fina vänner. Nu har jag flyttat igen och i arbetslivet (är nu 26 förresten) har man också funnit en hel del trevliga och roliga människor. Men de där nära relationerna och vännerna som man fikade med och shoppade tillsammans med och skvallrade med och lyssnade på och och.. ja ni vet säkert... =)
Hittar man sådana relationer i vuxen ålder på ett nytt ställe om man jobbar mycket och inte har några barn ännu?? Arbetskamraterna är ju underbara med relationen med dem känns ändå lite ytligare på något vis..
Är det någon som känner igen sig?
Jag har aldrig haft svårt att knyta kontakter, uppfattas som glad och trevlig och vet att jag är en bra lyssnare etc. Men är man relativt nyinflyttad så känns det som om alla man presenteras för är "upptagna" på något vis.... Det är svårt att förklara men hur träffar man riktiga vänner nuförtiden? (de man hade är utspridda över halva Sverige juh.. och ca 30 mil härifrån..)
Hur gör man?? =) Har ni några bra tips?
Mini