• Pyrets mamma

Nyttigt godis....

Jag har gått upp lite mycket i vikt så här i början av graviditeten.. :-S

Jag var jätteduktig innan jag blev gravid men har helt tappat greppet nu...

Jag behöver lite tips på goda saker utan eller lite socker i?? Ngn som har det?

Jag dessutom dille på apelsinjuice men det är ju inte så nyttigt...Hur är det om jag pressar den själv?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Nyttigt godis....
  • jacke83

Hemmagjord är bättre än köpt.
    Torkad frukt är ett alternativ till godis.

• MartinaE

jag brukar göra grönsaksdipp, inte riktigt godis, men nästan lika gott =) Köper gräddfil och tortilla dipp och doppar gurk och morotstavar, hur gott som helst tycker jag =)

• Pyrets mamma

Låter ju toppen...det ska jag oxå göra för dipp är ju supergott...

• maja piraya

Att rosta olika frön i ugnen och salta dem tycker jag är fantastiskt gott. Brukar köra med pumpakärnor, solrosfrön och liknande, man kan stoppa dit det mesta!

• Lepa

GI kex, solrosfrön (finns att köpa färdig el rosta själv) vindruvor, torkad frukt - bra mot hård mage, all sorts frukt...grönsaker med dipp e suuuuper gött!

Lycka till

• Springsteen

färsk frukt är ju helt klart bäst enligt mig... o mandlar (funkar bra mot halsbränna oxå)

• Neelah

Popcorn är nyttigare än godis (inte micropopcorn utan riktiga) och salta pinnar. Sen finns det en del naturgodis som är nyttigt t.ex. risblad och nötter. Nötter är visserligen ganska feta men det är ganska nyttigt fett.

• TorpSara

Frusna bär om man klarar kalla grejor. Jag kan äta frysta jordgubbar och björnbär direkt ur förpackningen...

• xxC

Nötter, ger ju bra med protein också, men innehåller ju en del fett!

Svar på tråden Nyttigt godis....