• Nina 78

Sover ni med amnings-BH?

Jag har en liten flicka på 2 månader som äter mkt... Har haft 3 mjölkstockningar sedan hon föddes, den sista var värst...

Idag kände jag att det e på G igen . Jag har varit jättenoggrann sedan den sista mjölkstockningen, så att det inte skulle komma igen. Kollat så att hon suger rätt, hållit mig varm, använt "nässprayen", suttit bekvämt osv....

Frågan är om det är på grund av att jag sover med amnings-BH:n på..... Den e ju bekväm men när brösten "växer" på natten så blir det ju lite trångare.....

Hur gör ni?

Nina

• Svar på tråden Sover ni med amnings-BH?
  • Binis

Sover med en topp som jag köpt på apoteket. Den är lite nätig och elastisk, super. Har amningsinlägg i den

• Nina 78

Rymmer inte amningsinläggen under natten då?

• norgesessan

jag sov i bh.....stocningen händer nog av sig själv....en elastisk topp hördes bra....annars ska det inte vara nåt problem..har du byglar i dina? jag hadde inte det...

• Binis

Nej, alltså den sitter ju tajt men är elstisk. De rymmer inte

• Twillan

Använder också apotekets amningstop med inlägg i. Den är mjuk och bra, samt billig! Värd att prova!

Jag hade också mycket problem med mjölkstockningar de första två månaderna, men sedan försvann det när jag fick lite bättre balans i mjölkproduktionen. BH:n kan vara en anledning, men det kan också bero på att du kanske ligger på sidan när du sover och därmed klämmer brösten lite grann. Jag upplevde att det var en orsak i mitt fall.

• Maria84

Ammar ju inte längre, var ju ett tag sen iofs men jag sov med amningsbh på om nätterna med inlägg i, läkte som ett såll. Men sen köpte jag den nät"toppen" som finns på Apoteket och det blev mycket bekvämare.

• Naimiez

Sover med amningsBH men har iofs inte problem med stockningar...hoppas du slipper fler nu :)

• Peppa

Jag har upptäckt att min träningsBH funkar utmärkt både på natten och på dagen. En helt vanlig träningstopp som ger bra stöd och håller det mesta på platts PLUS att man inte svettas som en tok i den då den andas.

• Lillstrumpa

Innan, när brösten läckte så sov jag med en "top" eller mjuk-BH eller så. Ingen riktig ordentlig som satt åt, utan en riktigt slapp sak som knappt kändes att ha på sig... Amningsinläggen satt nästan där de skulle i alla fall och jag fick aldrig blött i sängen. Men mina bröst läckte inte så mycket och när jag ammat i 2-3 mån slutade de läcka helt.

• gumsemumsan

Hej..
    Ville bara inflika med en väldigt viktig sak angående mjölkstockningar..

Den värsta boven enligt en sköterska på amningsmottagningen där jag bor, är inte kyla och drag - utan STRESS!! Så alla ammande mammor, stressa ner ordentligt (OM DET GÅR!!).

Innan har jag haft 4 mjölkstockningar/barn (har 3 sedan innan), men sen jag fick reda på detta så har jag inte haft någon. Detta TROTS att jag inte har ullinlägg/jacka på mig när jag är ute i blåsigt/ruggigt väder med "fulla" bröst.

Kanske nåt att ha i bakhuvudet... Hoppas ni slipper fler mjölkstockningar, de är så fruktansvärt jobbiga... Många tröstkramar till de som drabbats..

• mymmlan

aldrig haft mjölkstockning, sov med ammnings bh, varje natt i ca 8 månader

• Calo

Jag köpte en seamless bh på Kapp Ahl som jag använde på natten, funkade jättebra och amningsinläggen rymde inte.

• jesslin

Sover med apotekets amningstopp. Och använder vanlig amningsbh på dagen.

• Stora

Jag sover också med apotekets Amnings BH/topp (Care fix). det roliga var häromdagen att på mitt apotek hade de ingen aning om att de hade dessa i sitt sortiment. Jag beställde en (köpte den första via Liberoklubben) och tipsade om att de kunde ta hem och ha bland bebissakerna...de blev jätteglada!

Svar på tråden Sover ni med amnings-BH?