• NinaFina

Kalas för 10-åring... Tips, förslag...

Hej.

Min dotter fyller snart 10 och vi tänkte ordna ett kalas för henne. Hon vill ha en "tjejmiddag" med enbart tjejerna från klassen och kanske lite "disco". Men har ni mer förslag/andra förslag på något roligt man kan göra? Lekar? Vad är kul för 10-åriga tjejer att göra?

Vi har inte ordnat kalas på många år pga att i klassen har de haft så under lågstadiet att de har firat ihop hela klassen på lokal, tex med bowlingkalas o.d., så jag har dålig pejl på hur ett 10-års kalas ser ut.

Tack på förhand.
    /NinaFina

• Svar på tråden Kalas för 10-åring... Tips, förslag...
  • pesonen

Jag kan ge dig tips för ett bra PARTY som det hette då jag var 10 år, vilket blev SÅ lyckat!

Mamma gjorde pizza i ugnsformen!

Senaste musiken som vi alla gillade att poppa

Sällskapsspel på flera man

Frågelekar oss ungar emellan

Vi körde mest på själva och kom på grejer! Vi var både killar och tjejer.

Kanske fixa någon sjysst barnfilm med något äventyr? Och därpå leka skattjakt med godis som vinst (alla vinner självklart!)

• Birgitta2

Du kan fixa sminkloge! Köp in lite billigt smink, glitter och hårfärgningsmedel (som går att tvätta bort). Sen får de stå i kö hos dig för att bli sminkade och fixade i håret.

• NinaFina

Tack för bra tips! Pizza hade vi funderat på att ha och lite musik.

Skattjakt hade vi också funderat på men det kommer att bli närmare 17-18 tjejer så det är kanske svårt att gömma godispåsar tilll alla 17 och göra kartor... Inte omöjligt dock... Får fundera vidare...

Mer tips och förslag?

• Mamelutten

Hej!

Min dotter är 9 år och badkalas verkar vara väldigt poppis nu.

• Molle72

Har ni en karaoke så är det väldigt populärt.

• pesonen

Behöver ju inte göra kartor, göm runt i lägenheten/huset och säg:

"varmt" = nära

"kallt" = långt bort

"fågel" = hög höjd

"fisk" = låg höjd

"medel" = medel höjd

• halstabletten

Gör en gemensam karta åt dem så behöver du bara hitta ett riktigt bra gömställe. kartan kan ju även ta dem utomhus om du vill, så länge du lägger lapparna på ett ställe där de inte försvinner

• Clam

Fixa lite mat och ha pyamasparty. Med mycke lull, glitter och glamour.

• NinaFina

Härligt med tips! Fler förslag?

Svar på tråden Kalas för 10-åring... Tips, förslag...