• Cutemizziz

Hur länge hade ni förvärkar?

Jag är bar alite nyfiken på hur länge ni hade förvärkar innan de riktiga värkarna satte igång. jag har börjat få förvärkar jätteofta och magen är i stort sett stenhård av sammandragningar hela tiden och ryggen värkar. Är ju lite nyfiken på om det snart kan vara dags, trots att jag har ett par veckor kvar till beräknad bf.

• Svar på tråden Hur länge hade ni förvärkar?
  • maddec

Med första barnet hade jag inga förvärkar alls, bara sammandragningar. Men jag är oxå nyfiken på din fråga, för vid andra barnet(och framåt)är det tydligen mycket mera vanligt med förvärkar.

• Cutemizziz

Se om det finns någon som kan svara på vår fråga då =)

• Öländskan

Jag hade förvärkar från v38 och frammåt han är född 41+1.
    Jag hade en latensfas på tre-fyra dygn (svårt att avgöra exakt).
    Vill inte skrämmas, du kanske bara känner av det nu och sen försvinner det.
    Det är ju så olika endel har ju ingenting o andra flera veckor.

• Nickan

Har haft förvärkar i drygt tre veckor. Än så länge är inget på gång. BF 25/10

• Cutemizziz

tack för svaren! fler?

• sicksack

Mina förvärkar började ca ett dygn innan vår dotter kom ut. De började vid åtta på morgonen den 30/8 och så avtog de lite mitt på dagen för att bli ganska starka vid 22-tiden. Vid 6 på morgonen den 31/8 åkte vi in och 10.21 är hon född. Det är mitt andra barn. Men sonen hade jag inga förvärkar alls, det bara kom riktiga värkar pang bom, hade inte känt en sammandragning, förvärk eller någonting innan...

• Cutemizziz

Verkar vara väldigt olika iallafall.... Så man får väl gå här i förhoppning om att det snart är dags =)

• markattan

1 h och 25 min.......5 min krystvärkar

• Jennyliini

Har haft förvärkar sedan v. 36 ungefär. Är nu i v. 40+0 och har mer förvärkar än någonsin men än har han inte pluppat

• Cutemizziz

Jennyliini - jag hopps den kommer snart då! kan tänka mig att du bara går å väntar nu!

• zejka

är i v 35 och har haft förvärkar i några v nu,men nu har de blivit lite starkare!! det känns som om hela underlivet är "öppen" ont i ljumskarna ryggen,,vet ej vad det kan vara,,om det är nåt på gång kanske!!!????

• smurfis75

Kanske inte borde svara här men var omföderska, fick min andra son den 28 augusti.

Jag hade inte en enda förvärk under hela graviditeten utan det satte igång samma dag som Texas föddes.

Likadant var det med storebror för 4 år sedan.

• Missboss

8 veckor dock sd från v 22

• Ålänning

jag hade inte förvärkar med något av mina 2 barn. D satte bara igång...

Som man bäddar får man ligga...
  • Mums

Jag hade inga förvärkar/sammandragningar innan själva förlossningen satte igång, med ettan. Men då hade jag overksamma regelbundna svaga men kännbara värkar i 36 timmar, och kunde inte somna utan fick till slut morfin för att kunna sova några timmar. Nästa eftermiddag satte det igång på allvar, och på kvällen föddes ettan.

Med tvåan hade jag en del sammandragningar månaden före bf. När det väl satte igång hade jag overksamma värkar i ca 5 timmar, sedan kände jag att det drog igång på förmiddagen. Tvåan föddes sedan mitt i natten.

Svar på tråden Hur länge hade ni förvärkar?