• Robyn

Privat mödravård i Göteborg?

Hej!

Vet någon en bra, privat klinik i Göteborg dit man gå för sina kontroller?

Är så skeptisk inför mödravården i Västra Götaland, den är tydligen under all kritik på grund av överbelastning och besparingar. Tror att den privata vården är bättre.

Är tacksam för tips!

• Svar på tråden Privat mödravård i Göteborg?
  • Hallon75

Hejsan ! Har hört massa bra om barnmorskegruppen... Men har goda erfarenheter från mödravårdcentralen i Linne, GBG också. Förlossningen däremot.. där verkar det vara värre för personalen..(enligt många artiklar i gp senaste) och där finns tyvärr inga privata alterntiv.. vad jag vet iallafall!

• Blå Flygare

hallon75: inte privat, men varberg är öppet för den som vill åka dit. De har bättre rykte än gbg. Har själv inte testat det.

• Annica71

Jag gick på Barnmorskegruppen när jag väntade Tiffany och var SUPERNÖJD. Ska dit imorgon igen på inskrivning

Kan varmt rekomendera dom.

Annica med Tiffany 2005-07-10 + BF 12 april 2007
  • Bambiniz

Kan oxå rekomendera BMG, jättebra tycker jag gick där med Thilda och ska gå dar nu igen

• Robyn

Tack för alla tips. Får väl bli som ni säger då.

• H  e  l  e  n  a

är det dyrt att gå hos barnmorskegruppen??

• H  e  l  e  n  a

tack för svaret, Bambiniz!

• annarouc

Hej!
    Det lilla jag har varit i kontakt med BMG så har de varit toppen, det de dock saknar är att om man skulle få komplikationer och behöva komma i kontakt med psykolog/kurator, så finns det ingen knuten till dem, som det gör på vanliga mödravården. De har vissa som de rekommenderar, men då kostar det pengar att gå till dessa.
    På vanliga mödravården får man all den hjälp men behöver med detta, gratis, och förhålladevis snabbt.

• H  e  l  e  n  a

Har just bokat första besöket hos MVC Kungshöjd! Någon som hört nåt om dem? VC:t fick ju sämst betyg i GP:s undersökn o då blir man lätt lite orolig...

• annarouc

Jag gick där, när jag väntade Olle, och de är helt okej! Liiite svåra att få tag på, men inte omöjliga.

• H  e  l  e  n  a

Skönt att få höra att de funkar. Tack! Ska prata med någon Linda Karlsson - du råkar inte ha träffta på henne? Vore väl otroligt i så fall iofs, haha.

• annarouc

Tror inte det, min BM hette Katrin, och hon var SUVERÄN!
    Lycka till!!!

• H  e  l  e  n  a

Tack annarouc!! Otroligt spännande det här!!

• annarouc

Håller tummar och tår för att allt kommer att bli toppen!

Svar på tråden Privat mödravård i Göteborg?