• Naia

fortsättningen på "En kulen natt"??

För sisådär ett kvarts sekel sen gick jag på scouterna och då sjöng vi en fortsättningsvers på En kulen natt-natt-natt (ni vet). Den fanns i en del varianter men den vanligaste är som följer: (börjar med slutet på sången) "...där ner i djupet-i-pet-i-pet-i-pet en fisk jag såg och det var du....och jag, och hm-hm-hm-hm-hm, och prinsen av Arabien och fyra grabbar till, som skotta' sand, ibland, på söder mälarstrand, vi skotta' hela dagen och var blott åtta man som skotta sand, ibland, på söder mälarstrand" osv osv

Jag får uppsöka psyket snart om jag inte får hjälp med vad den där hm-hm-hm-hm-hm heter, jag har total blackout - hjälp!! JAg får den inte ur skallen och det börjar bli jobbigt nu...

• Svar på tråden fortsättningen på "En kulen natt"??
  • KorElleBelle

Fasiken det var ju inte fortsättningen, sorry
    Det är för tidigt på da`n tror jag. Än en gång sorry, jag var inte mycket till hjälp. *skäms *

• Elin

Aj, aj, aj, aj, aj
    va' jag blej skraj
    det kom en haj
    godbye!

Den där skotta sand, det trodde jag var en helt annan låt!

• carina

En kulen natt natt natt en båt jag styrde
    på havets vågade vågade våg så skummet yrde
    och vart jag sågade sågade såg
    på havets vågade vågade våg
    långt ner i djup peti peti pet
    en haj jag såg o det var du!

Så här sköng vi när jag var liten... min favo låt,
    KRAM!!!

• Naia

Oj var det sååå länge sen att jag rört ihop två låtar?? Hoppsan! Vilken hör skotta sand-låtan till då? Nån som vet??

• Michanna

Hejsan.

Enligt maken ( Som också var scout ) så var det
    ...
    och jag och rockerfellers son och prinsen av arabien och några andra till som lossa sand ibland på södramälarstrand. vi skotta hela dagen och var blott 8 man som skotta sand ibland på södramälarstrand...

• Smulan72

...en fisk jag såg och det var du, vad jag blev skraj, det var en haj med svart kavaj!
    Så sjöng jag när jag var liten. Den andra är en annan sång så jag undrar lite hur du får ihop det rent melodi-mässigt?

• Naia

Michanna - Rockefellers son!!! TACK!!!!!!! Nuuu kan jag sova gott!!

Smulan72 - jo det är ju olika melodier och olika takt men det blir rätt kul iallafall, skotta sand-delen sjunger man om och om igen, fortare och fortare tills det inte går längre.

• Villebusen

Jag kallar detta är en sång med många dialekter jag har hört många olika slut.. jag brukar sjunga:

..en fisk jag såg och det var du.... och jag och lille nalle puh och prinsen av arabien och många andra till som lossa sand i bland på söder mälastrand de lossa hela dagen etc

• pabe

Min man kunde den...*skrattar fortfarande åt när han sjöng hela precis*

Svar på tråden fortsättningen på "En kulen natt"??