Undervisa barnen i socialdemokrati
Trots allt tror jag socialdemokratin måste anses som den mest utbredda ideologin i vårt land. Något jag insett efter valresultatet är att många inte har en aning om hur vårt land styrs och inte heller vad de olika partierna står för. Ofta inte ens det parti man röstar på.
Därför föreslår jag att alla ska undervisa våra små barn i de olika ideologierna. Salsundervisning tror jag inte är så lämpligt för de allra minsta, utan kör på med verkliga fall. Dock applicerade på sådant sätt att barnen verkligen förstår.
Så här skulle man kunna demonstrera socialdemokratin, fyll gärna på med fler:
Stina har ansträngt sig som bara attans och därför gjort sig förtjänt av en glass. Stina är jätteglad. En farbror bredvid Stina i glasskön sliter glassen ur händerna på henne men ger i alla fall tillbaka en liten bit. Sedan säger han åt henne att inte vara så förbaskat egoistisk.
Kalle har samlat jättelänge till en radiostyrd bil. Han har letat och pantat burkar i nästan ett år. När han bara har en vecka kvar innan han får råd tar mamma hälften av pengarna och ger till grannens lata odåga. "Solidaritet", viskar hon till Kalle.
En stund innan Kalle fick smaka på restskatten tar grannens lata odåga tag och hjälper Kalle när Kalle ska köra in lådbilen i garaget. "Vafan gör du unge!?" gormar grannens lata odågas pappa. "Sätt dig framför TVn igen!". Några minuter senare har grannens lata odåga pengar till knappt en halv radiostyrd bil. "Förstår du grejen?", säger grannens lata odågas pappa.