• Bumbi6666

Får man dricka...????

Jag har så svårt och dricka vanligt vatten men däremot så älskar jag smaksatt mineralvatten. Är det farligt för min lilla bebbe eller???? Jag dricker ca 1-1,5 liter om dagen.

• Svar på tråden Får man dricka...????
  • Mumin

Varför skulle det vara farligt?

After all... tomorrow is another day.
  • Hallon75

Nej, det skall inte vara farligt. När man fött och ammar däremot kan bebisen få gaser och ont i magen (har jag hört från BVC)..

• Pippilångstrump

Nej det är det väl inte direkt, det som är är att det innehåller mycket mineraler och salter och man kan få högt blodtryck, men lider du inte av det kan du nog lugnt fortsätta dricka.

• Mumin
    Hallon75 skrev 2006-09-20 21:13:00 följande:
    Nej, det skall inte vara farligt. När man fött och ammar däremot kan bebisen få gaser och ont i magen (har jag hört från BVC)..
    Av mineralvatten? Det är nåt nytt för mig. Intressant.
    After all... tomorrow is another day.
  • missteddy

jag drack 1,5 liter loka perdag när jag var gravid

• Bumbi6666

Tack så mycket, då vet jag... Då ska jag fortsätta dricka...

• Mamma Lotta

Jag var helt såld på mineralvatten när jag väntade min son tror inte det är farligt det finns ju de som baljar i sig coca cola dagarna i enda men mineralvatten är ju inte lika skadligt eller?!

• Lepa

det är lustigt hur mycket folk tror att dom INTE kan äta o dricka under sin graviditet...hur skulle mineralvatten var skadligt på något vis???

• Bumbi6666

Lepa-
    Som det skrevs tidigare så finns det ju mycket salter och mineraler i. Och efter som att allt annat man dricker och äter går till fostret så gör ju det här med det. Och vet man inte så måste man ju fråga någon. Jag är hellre försiktig och frågar än att riskerar mitt barn något.

• Un Zéro

Klunka i dig du, mineralvatten är jättegott och bra mot halsbränna. Om du oroar dig så kan du ju alltid välja ett mineralvatten med lägre salt & mineralhalter - eller kolsyra ditt eget vatten hemma (det blir ju rätt så dyrt i längden att klunka i sig ett par flaskor mineralvatten om dagen!).
    Jag har även köpt enklare sodavatten och slängt i lite lime/citron/apelsin/gurka etc. som smaksättning.

• Crazy Baby

Det man ska tänka på är att om man börjar samla på sig vatten ska man vara försiktig med mineralvatten eftersom salterna gör att man binder ännu mera vatten! Bara ett tips om man börjar svälla upp och vill förhindra det lite!

Men jag är precis som ts, har jättesvårt för vanligt kranvatten men mineralvatten kan jag dricka litervis av!

• Bumbi6666

Tack, det ska jag göra...

Ha en bra dag.

• hhelenah

Konstigt vad man hör olika hela tiden!!!!!att mineralvattnet skulle binda vätskan??har hört att man hellre ska dricka mineralvatten för att "rensa" ut gamal vätska!

Lät bra att d höjer blodtrycket,har juh såå lågt..

Svar på tråden Får man dricka...????