Babyrtymik Göteborg?
Letar febrilt efter babyrytmik i Göteborg men utan resultat. Är det någon här som känner till var det kan finnas?
Letar febrilt efter babyrytmik i Göteborg men utan resultat. Är det någon här som känner till var det kan finnas?
Kyrkan brukar ha det... Kram
Saronkyrkan, sa en i min föräldragrupp skulle ha det...
Smyrnakyrkan har det.
www.smyrna.se :)
Måste man inte vara kyrkligt aktiv för att vara med på deras babyrytmik då?
Puffar upp.
Nix, det är bara att gå dit, iallafall där jag bor, Mölndal.. jag va där i tisdags!
Åh...det vill jag oxå gå på...
Men på deras hemsida stod det ju att man måste anmält sig senast den 20 augusti för att få vara med nu i höst. Och att det kostar 500kr för 12 ggr???
Här är en länk till Saronkyrkans babyrytmik. Man kan anmäla sig nu till vt2005
saron.dyndns.org/barnrytmik.php
Tar tillbax det.....det verkar var lite religiöst. Det står " Barnrytmiken blir ett tillfälle för dig att gynna ditt barns utveckling både språkligt, musikaliskt och motorisk. Vill vi även låta barnen tidigt i livet få del av Guds kärlek. "
Kan varmt rekommendera babyrytmik med Susanna i Oscar Fredriks kyrka, om du råkar bo i närheten. Såhär står det på hemsidan, www.svenskakyrkan.se/oscarfredrik:
RYTMIK förälder med spädbarn/småbarn (0-3 år)
10 gånger. 450 kr.
Ledare: Susanna Lindström, Ida Olsson, rytmikpedagoger.
Anmälan och frågor till Stig-Ove Dahlgren, Sensus,
tel 708 44 95.
Det kostar litegrann, men det var det väl värt! Vi gick alltså för Susanna, och hon var helt suverän! Jag känner dock inte till den här Ida.
Man betalar till Sensus, som är kyrkans studieförbund, så då kan man ju med gott samvete gå även om man inte är medlem i kyrkan, eller särskilt aktiv. För övrigt är Oscar Fredriks öppna förskola också jättebra.
Finns det ingen öppen förskola i närheten? Här i Partille har vi två i närheten, den ena har babyrytmik och den andra sångstund och vad jag vet så kostar det ingenting, bara att gå dit att vara med. Kolla kommunens hemsida!
Lillstrumpa: undrar om man som Göteborgare får lov att komma till Partilles öppna förskola? Jag bor ju i Utby och det är inte långt att åka till Partille. :)
Tarok- vilken kyrka i Mölndal erbjuder babyrytmik? Vore kul att testa.
Jag går på babyrytmik i Guldhedskyrkan och vet att det finns i Johannebergskyrkan också. Så jag tror att det finns i de flesta församlingar. Det är helt vanliga sånger vi sjunger så i den gruppen jag går skulle passa bra för ateister också. Det är grupper man måste anmäla sig till i förväg i båda kyrkorna.
Goliat - Det är Fässbergs församling som håller i det, och de håller till i Eklanda Fritidsgård när det är rytmik. Kostar som sagt ingenting!
Sensus har även i Härlanda församlingshem, super, vi har gått sen Selma var två mån och går fortfarande nu när hon är drygt två år.. Har haft både Susanna & Ida som ledare..