• Tjimtjom

    dockskåpsmöbler/miniatyrmöbler

    Min dotter ska få ett lundby-dockskåp i födelsedagspresent o nu skulle jag vilja ha tips o idéer på hur man kan göra möbler till det o vilka verktyg man kan tänkas behöva

  • Svar på tråden dockskåpsmöbler/miniatyrmöbler
  • bluebride

    Gå till biblioteket och låna böcker av Vivianne boulton eller Eva Malmsten. Evas böcker är jättebra då hon gör sina saker/möbler av "skräp",trevlig människa, har kontakt med henne via nätet.

    jag gör själv tittskåp, vilket är samma sak fast i större skala än lundby

  • Tjimtjom

    Tack för tipset! Ska ta o kolla upp det. Gör du egna saker eller köper du färdigt?

  • bluebride

    jag köper mest, är ganska usel än så länge på att göra saker själv, men jag försöker

  • Tjimtjom

    Soffa, bord o säng ex kan ju inte vara så svårt att göra. Såg att Panduro har badrums grejer i gammeldags stil i porslin men det är väl till tittskåp så det är för stort, kanske nåt för dig?

  • bluebride

    ja, deras saker är i rätt storlek, alltså skala 1:12, lundby är skala 1:16 el 1:18, äkta lundby saker hittar du bäst på loppmarknader och tradera.

  • Tjimtjom

    Har hittat lite på tradera jag sk buda på, hoppas priset inte sticker iväg bara...

  • Tjimtjom

    Tycker det är så löjligt dyrt bara. 269:- tror jag köket kostar till Lundby...Mycket pengar för lite möbler, fast det är väl mest arbetet man betalar för

  • lilamormor

    Jag har också Vivianne Boultons utmärkta bok om dockskåpsinredning. Men var får jag tag på  2 mm abache-trä som hon gör trämöblerna av??? Finns kanske bara i England? Har sökt länge på nätet. Mitt barbarns födelsedag närmar sig. och dockskåpet är tomt...Hjälp!

  • Råttan i pottan
    lilamormor skrev 2018-01-24 18:47:05 följande:

    Jag har också Vivianne Boultons utmärkta bok om dockskåpsinredning. Men var får jag tag på  2 mm abache-trä som hon gör trämöblerna av??? Finns kanske bara i England? Har sökt länge på nätet. Mitt barbarns födelsedag närmar sig. och dockskåpet är tomt...Hjälp!


    Googla Flygplansplywood!
Svar på tråden dockskåpsmöbler/miniatyrmöbler