• biomedbonus

overall i vinter till bebis?

Ja jag kanske är löjlig som frågar en sådan fråga Generad Men folk runt omkring säger att det räcker med en fliseoverall, men jag tror att man måste ha en riktig en som e tjock....
    Vi bor i sthlm län och det kan bli både blåsigt och kallt!
    Men de säger att om bebisen ligger i en varm åkpåse blir det för varmt!

Och då blir jag ju rädd för PS!

Hjälp!

bMb
  • Svar på tråden overall i vinter till bebis?
  • Ell

Vår lilla knodd kom den 6 feb i år när det var SVINKALLT. Vi klädde honom "lager på lager", tunnare vanliga kläder först, tunn mössa, fleeceoverall och sen tjock vinteråkpåse. Tipsar om att ha små vantar på dem även om händerna är under åkpåsen, de blir lätt kalla då de har dålig cirkulation i början plus inte rör på händerna så mycket. Jag tror det blir lite för obekvämt med en riktig tjock overall i vagnen, speciellt om du har åkpåse. Köp en vanlig liten termometer och lägg i åkpåsen, kolla att tempen inte blir för hög - dvs över 20 grader ungefär.

• myskatt

Vi hade tjock overall och filtar men skippade åkpåsen.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Sofie1979

Jag bor oxå i Sthlms län och vi hade en overall och åkpåse till vår dotter, hon är född i februari. Så jag skulle gå på en overall, men däremot så är det bra med nån fleeceoverall när de blir lite varmare och så kan man ha den om man ska åka bil bara till affären, vänner osv. Det tycker jag är bra och så hade jag.

• Ninette

Fleeceoverall är det jag haft till mina döttrar, födda i augusti resp oktober. Vi bor i södra norrland.

Den yngsta köpte jag en riktig overall till eftersom vi var ute ca 2 timmar varje fm i stort sett hela vintern med storasyster. Den var använd 3 ggr när vintern var slut, alla de 3 ggr den användes så var dottern sjösvett när vi kom in. Vi har endast en sommaråkpåse i vagnen då, men mina barn kanske är väldigt varmblodiga av sig

Jag skulle ha köpt om jag märker att bebis fryser sen, alltså inte i förväg. Fleeceoverall räcker riktigt långt...

• Sessna

Min son föddes i okt -05 och jag hade endast en fleeceoverall med vantar och sockar som man lixom viker över..... I vagnen låg han på en fårfäll och hade en filt som täcke.

• biomedbonus

Tack för era svar nu blir jag ännu mer förrvirrad
    men det tycks ju gå med bägge två.... om man inte har förmycket värme  vagnen

• Cissela

Min lilla minsta är född i slutet på sept 2005. I början när hon låg stilla så hade hon bara fleece men efter ett par månader vill hon gärna komma upp och då behövde hon sin vinteroverall. Efter jul (vid tre månader) så använde vi vinteroverallen flitigt! Alltså inget dumt köp för oss. Dessutom så var/är vår lilltjej rätt så frösen. Låg hon ute och sov förra vintern och endast hade fleece så vaknade hon och gallskrek för att hon var så kall, trots fårskinnsåkpåse (och ibland även filtar)... barn är ju så olika. Men måste tillägga att vi kan vara ute långa dagar då våra större tjejer tävlingsrider och då blir det många utetimmar.

Prova dej fram...

Lycka till med bebisen. Kram/C

Svar på tråden overall i vinter till bebis?