• jummie

Vart hittar man en varm fleeceoverall??

Alla fleeceoveraller jag stött på är ju så förbaskat tunna!!! De är ju inte tjockare än en vanlig tröja...

Vart hittar man nån lite tjockare som är värt namnet OVERALL, gärna på internet??

Har titta på Pop men skulle så gärna vilja ha en i lite roligare färg..

• Svar på tråden Vart hittar man en varm fleeceoverall??
  • jummie

nån ensam stackare som köpt en fleeceoverall till sitt barn??

• akin

Hade tänkt att skriva POP men det har du ju redan tagit upp. Jag hade en när Tyra var mindre i våras från Ellos men jag kommer inte ihåg hur tjock den var.

Mamma till Tyra 060316
  • Susannna

Jag köpte en grå på KappAhl med en isbjörn på. Fanns rosa, bruna, och vita också.. Men så tjocka är dom inte..
    Men jag funderar på om det räcker till våran son, han är tre månader och kommer ju oftast ligga nerbäddad i åkpåsen i vagnen. Vad tror du?

• Pshevil

Vi köpte en på HM förra året till Zeb och den var jättebra, den såg ganska tunn ut men höll värmen jättebra. Annars finns ju Molos fleeceoveraller i jättefina färger och de ser ganska tjocka ut.
    De kan man bla hitta här: www.matadorkids.se

• jummie

Susanna: ja ligger dom ner så räcker det...men min lilla stinta ska ju promt sitta upp

En vanlig overall blir ju så varm när de även sitter i en åkpåse.

Trodde inte att det skulle vara så svårt att få tag i en fleeceoverall hahah...de flesta köper ju sådana!

• Susannna

Jag har även sett att det finns på Lindex och H&M men alla är nog ungefär lika tjocka (eller tunna)

• Wonka

Lindex har. Tyvärr bara i rosa och blå, dom tjocka jag sett där iallafall. Köpte en annan overall åt min bebis som snart kommer i brunt där, den var i nått velourmaterial men fodrad så den var väldigt tjock iallafall. Ska ha den på lill*n i mjukliften.
    Men fleeceoverallerna var jättefina, vet inte om dom var vindtäta, förmodligen inte. På Guppi har dom säkert fina vindtäta! Men dom brukar ju vara lite dyrare...

• vivianne

Nu vet jag inte hur gammal din flicka är men om hon redan sitter upp hade jag inte köpt fleece utan satsat på något vindtätt, i alla fall på överkroppen.

Jag hade Polarns tvådelade förra året (dottern blev ett i april) och det var jättebra! Kunde ha olika "värme" i jackan och byxorna (löstagbart fleecefoder), alternativt skippa byxorna helt så att det blev lagom varmt i åkpåsen.

• Wonka

bebisen kommer snart. och overallen är brun. blev lite fel i ordföljden där hihi

• jummie

vivianne: hon har en vanlig overall som hennes bror hade förra året..vill ha en fleece för hösten o inte så kalla vinterdagar.

Sonen var som en pöl i svett när han satt med overallen o åkpåsen..därav vill jag ha ett alternativ.

• sassysashgirl

har en brun från kappAhl! Men min son kommer ju ligga i åkpåsen så den räcker ju åt honom!

Har du kollat på TRADERA??? Där kan man hitta det mesta!

• annida

Jag köpte en förra vintern på Lindex. Suuuperfin! Varm fleece med bomullsfoder. Grått fleece och foder i vitt/grått randigt. Varm och gosig! Man kan vika ner för händer och fötter så man slipper pilla med vantar som iallafall åker av på de minsta. Dom har säkert nåt liknande i år!

• Wonka

liten leo

var tvungen att kika in 66 north iceland, du hade skrivit en länk fel så jag skriver rätt här shop.simpleworld.com/ tyckte dom fleecekläderna verkade jättebra! hade jag inte redan så mycket tilld ottern hade jag köpt!

Svar på tråden Vart hittar man en varm fleeceoverall??