• luckysun

Milano, Italien.

Någon som vet hur man kan ta sig från Milanos flygplats till själva Milano City?
    Finns det tunnelbana el. är det taxi som gäller och kostar taxi mycket i Milano?

• Svar på tråden Milano, Italien.
  • jojjo113

Buss brukar jag åka när jag kommit dit med flyg. Taxi är ganska dyrt i Milano. Men bussar går det regelbundet (möjligt det går tunnelbana och spårvagn också)

• Elis är min kärlek

Jag tycker att taxi funkar bäst. Annars går ju flygbuss också. Har för mig att den stannar lite överallt men även på Centralstationen/stora metrostationen.

• luckysun

Vi har hittat ett fyrstjärnigt hotell i Milano till specialpris 1.900 kr för tre nätter. Visst är det bra.

• Elis är min kärlek

Ja det verkar ju bra! Vad ska ni göra i Milano? Ta med stoooora plånboken för det är svindyrt. Var ligger hotellet?

• luckysun

Jaha, är det dyrt. Är Madrid billigare?
    Trodde Milano var en stad för shopping..

• luckysun

Kanske Barcelona, Spanien är bättre då..

• luckysun

Kan ni tipsa om en storstad i Europa med vettiga priser för shopping m.m.

• Elis är min kärlek

Luckysun: Milano är absolut en shoppingstad, men det är dyrt! Folk i Milano har pengar och det märks på alla möjliga sätt och vis. Madrid är ungefär lika dyrt. Det är ju två storstäder.

• Elis är min kärlek

Ja, åk till Barcelona istället. Där är bra shopping och bra priser!! Min älsklingsstad!!!

• luckysun

Elis är min kärlek, men som i Stockholm finns H&M, Zara, Mango, dvs. mer bra priser. Motsvarande finns väll i Milano..
    Är det dyrt att gå på café i Milano samt restauranter?

• Elis är min kärlek

Luckysun: Jo visst finns där H&M, Zara, Mango och sådana butiken men då kan du ju lika gärna handla det hemma i Sverige?? Jag trodde att du ville handla som som inte finns här hemma.. och det är då det kan bli dyrt ;) Ja det är dyrt att äta och bo i Milano!!!

• jojjo113

Jo det är väldigt dyrt i Milano, visst en shoppingstad, men det är ju framförallt en modestad med butiker med de allrs stora designers osv.

Det är dyrt det mesta men en väldigt underbar stad som jag besökt ofta..

Jag har däremot vänner i Milano och då blir det billigare. Dom vet billigare krogar, jag bor gratis osv..

• skrutthumlan2

Var i Milano i helgen, taxi från Linates flygplats kostade 30 euro. Från den andra flygplatsen är det mkt längre. Tror att man kan åka från flygplatsen till centralstationen inne i Milano....

Svar på tråden Milano, Italien.