Skolans fiskgratäng.
med orange täcke Den va såå god med potatis citron och ärtor till.
Nån som vet hur man gjorde den?
Det var alltså ett orange "gojs" uppepå.
med orange täcke Den va såå god med potatis citron och ärtor till.
Nån som vet hur man gjorde den?
Det var alltså ett orange "gojs" uppepå.
Ingen aning! Men jag kan fortfarande längta ihjäl mig efter skolans sprödbakade torsk med remouladsås! Kan någon receptet på den såsen, så svimmar jag av lycka!
ja med.
Jag kan de faktikst..det är gräddfil med hackad inlagd gurka. :)
rastafairy: fast det låter inte rätt! Gräddfil möjligen, men det var dill bl. a.
Jag tror det var Fransk fiskgratäng man fick på skolan. Det ska finnans mix för det i butikerna
den ä svin go den:) vill me kunna göra..MUms*
ja vet men ja hitta inte..vart letar man efter mixen?
hmm ja kollade iaf en skolmatsedel i dag o såsen skulel va gjorde på de...men hmm kanske va gräddfilsås :D
Är nog mandelfisk du menar. Köps halvfärdig från grossist, bara köra in i ugnen. Vet inte om det finns att köpa i affär.
Jobbat i skolkök..
Remouladsås
2 dl crème fraiche
2 rågade msk majonnäs
3-4 msk bostongurka eller hackad ättiksgurka
2 msk kapris
3 msk hackad persilja
1 tsk dragon
salt
svartpeppar
tinis: 1000 tack, men den vi fick i skolan var inte alls så avancerad! Ingen gurka i.
nää inte mandelfisk..den hette "fiskgratäng med dill och räkor"
tinis: den vi fick va med gurka å har i flera år letat recept som kan likna den! ringt till restauranger men där va d så himla avancerat!
ska d va torkade örter??
om jag bjuder min sambo på skolans remouladsås så friar han nog!!
När jag gör hemma så brukar jag ta majonnäs, creme fraiche, hackad gurka, fryst persilja, torkad dragon, salt och cayenne.
Orange fiskgratäng med dill å räkor??
bra, då MÅSTE man inte ha kapris i då!? för d har jag aldrig smakat på vad jag vet...
TUSEN TACK!!
Nä, jag har aldrig kapris, gillar inte det.. Fast i äkta remoulad är det kapris i.
japp Orange fiskgratäng med dill å räkor :)
De är ett täcke över fiskblocken som är orange. den hette på skolmatsedeln "fiskgratäng med dill å räkor".
Den enda oranga fiskgratäng jag sett hette mandelfisk... Nu måste jag nog exprimentera lite i köket. = ) Kan det kanske va creme fraiche med chilisås?? Ska göra fiskgratäng idag...
nä den va knallorange o inte innehöll de nå mandel?
men de kan va som nån sa "fransk" fiskgratäng..de lär väl finnas nån mix för det..skall kika :)
jobbar i skolkök. och den fiskgratängen som jag minns från min skoltid var mandeltorsk. den finns i frysdisken. Vi gör gurksås på majonnäs och gräddfil och bostongurka och salt och peppar. enkelt och gott *s*