• Åke Vilse

Måste man verkligen ha foundation?

Eller hur det nu stavas...!?!

Var på ett Mary Key party och enligt henne skulle man absolut ha det som en försegling av porerna så att all smuts i luften inte skulle hamna i dem.
    Annars stod porerna vidöppna.

På tv görs det väldigt mycket reklam för sådant och puder så jag har nu börjat att funder på om man verkligen ska ha det på sig så fort man kliver upp på morgonen varje dag, eller vad är meningen?

Hur hinner man hålla på med allt sådant varje morgon?
    Jag läser hellre tidningen och väljer att ha helmake-up de få gånger jag ska ut på party eller om det är något väldigt specielt.

Hur gör ni?
    Och måste man ha det som Mary Key försäljerskan sa?

• Svar på tråden Måste man verkligen ha foundation?
  • waersta

skulle jag också vilja veta..

• Prisssan

Jag använder ibland, men inte av den anledningen. Jag tar när jag känner att jag vill att min hy ska se perfekt ut! Har aldrig hört det som försäljerskan sa till dig. Det är väl bara för att hyn ser mer jämn o fin ut med foundation?

• Sha

Många foundations täpper till porerna och gör att man får ökad acne. Vilket inte är speciellt roligt. Smutsen försvinner ju om du tvättar dig morgon och kväll.

Säljaren säger mycket för att du ska köpa. Tro inte på allt vad de säger!

• futura

Mary Kay är helt underbart men jag underskattar då inte våran skapare å är övertygad om att vår hud trivs perfekt utan ett lager foundation eller annat. men med mary kay kn amn se ut som en plast docka om man vill. underbart!

• Rabies

Foundation är bara till för att jämna ut huden och lägga en bra grund för resten av maken, inget annat.

• Wirra

Öh.. jag använder inte foundation...
    det enda jag använder är mascara. kajal om jag ska på fest
    och jag har väldigt sällan kvisslor, finnar eller andra hudproblem.

Foundation kan ju lägga sig i de "vidöppna" porerna och skapa finnar osv de också.
    Har en väninna som i tonåren hade väldiga problem med hyn, ända tills hon testade att låta bli foundationen. Och ja, hon tvättade noga av foundationen varje kväll osv.

Jag har dessutom hört att foundation inte bara kan täppa till porerna utan dessutom hindrar huden från att "andas".
    Nu finns det säkert foundations som andas
    men jag är iaf skeptisk.

Möjligtvis puder då, för att få den lite mer jämna och matta huden...

Men ptja. inte vet jag. foundation kan säkert vara bra... men jag skulle ju inte lita på en försäljare...

• Ylwis

nej absolut inte, har jobbat med oriflame och man behöver inte använda foundation om man inte vill. läs mera på oriflames hemsida, kan ge dig adress via gb om du vill då man inte ak göra reklam här.

• ming

Nej, man behöver absolut inte foundation, för då hade vi varit födda med ett foundation-lager på huden!
    Man behöver det bara om man vill att huden ska se jämnare ut.

Lady Ming of Effell
  • TSW

Foundation är det bästa tycker jag Jag vill se så fräsch ut som möjligt och har man lite foundation och rouge kommer man hur långt som helst. Tar inte längre tid än att smörja in ansiktet med en dagkräm.
    Jag rekommenderar starkt Dermalogica. Den kostar lite mer, men du får inte finnar för den stänger inte inne huden utan gör att den andas samtidigt som den skyddar mot skadliga partiklar och sol.

• fitforfight

Jag är tokig i smink och älskar att sminka mig.

Jag har alltid
    lotion
    foundation
    concealer
    puder
    rouge
    maskara
    shimmer på ögonlocket till vardags.

Svar på tråden Måste man verkligen ha foundation?