mössa till BB
Måste man ha hjälmmössa på bebisen när den är född ? eller går det bra med nån annan bomulls mössa ?
Måste man ha hjälmmössa på bebisen när den är född ? eller går det bra med nån annan bomulls mössa ?
går bra med annan mössa också....;)
Det går bra med vilken mössa som, så länge den även täcker öronen Problemet är bara att et är så svårt att få tag på något annat än hjälmmössa i de minsta storlekarna.
Dottern fick som en bit gasbinda på huvudet på bb... Inte så snyggt kanske, men det dög Och det var ju inte någon hjälm-modell utan mer som en toppluva
Vi glömde ta med våran så han fick ha en kalsong på huvudet. Fniss. Funkade det med.
ingen av mina bäbisar har haft mössa på bb.men en liten hjälmis är perfekt om det behövs.
Varför måste bebisen ha mössa på BB?
Jag har hört att det ska dom ha för att hålla värmen .
inte på bb (eller spar de på uppvärmningen nu i vinter ), men när man åker hem.
spädbarn och små ska alltid ha mössa på sig för att hålla värmen,har jag läst..
d beror väl oxå på hårväxten
Köpte en väldigt söt liten mössa från POP.
Har haft mössa till mina andra små,men de var med knytband.
Denna är lite annorlunda och sötare.
Har den i mitt galleri om nån vill kika.
Vår kis hade nån slags toppluva på sej det första dygnet. BB tillhandahöll den fula gasbindeliknande skapelsen.
Här på BB Ystad hade Emma en landstinget-mössa de första timmarna. Eftersom det var närmare 30 grader under följande veckor blidde det aldrig till att använda de inköpta mössorna. Hade bara mössa på henne när det var risk för drag.
Hon hade stora problem med att hålla värmen nere... måste vara lättare med vinterbarn som kan klä på istället.
Kika på www.minimundus.se. De har "speciella" BB-mössor! Kika under Barn/babykläder - ekobomull 40-60 cl. Jag beställde dessa och den randiga är jättefin i verkligheten tycker jag!
Vi hade ingen mössa på BB och det var ingen som sa något om det heller.
Visst, vi hade ju en mössa med oss, men den behövdes aldrig.
måste de ha mössa på sig inomhus? eller menar ni för hemfärden?/S
Min lille hade kalsong och storlek 64 när vi kom upp från förlossningen. Kläderna var som ett tält för honom för han hade runt 45 då i kläder. Väl på avdelningen så fick han en hjälmmmössa för han var liten och hade lite svårt att hålla värmen. Han fick inget hår förrän han var runt ett. Det är ju en chock för bebisarna att kom från ett bad som är 37 grader varmt till ett rum som är runt 20. Det är därför man rekomenderar att de har mössa inomhus den första tiden innan kroppen har hunnit accklimatisera. För huvet är ju som en skortsten när det gäller värmen.