Någon er som har tagit det minsta sovrummet till föräldrasovrum? Tips på hur man får rum önskas!
Nu så tror jag och min man att vi kommer att ge ungarna de två största sovrum och istället för att sova på nedervåningen så funderar vi på om vi skulle försöka klämma in vår dubbelsäng i rummet som är 2,40 x 4,08 cm (sänggaveln mot 4,08 sidan). Det betyder att vi måste vända dörren så den går utåt istället för inåt plus att vi måste "dra in magen" när vi skall gå och lägga oss då det bara blir 40 cm från fotändan av sången till väggen.
Vi försöker resonera att detta är den bästa lösningen för vi då kan sova på samma våning som barnen + använda sovrummet på nedervåningen till annat typ datarum/gästrum/kontor/hemmabio eller ev. slå ner väggen och få ett 36 kvm stort tv/vardagsrum.
Vad tror ni? Är det värt det? Har ni några smarta ideér om hur man kan få detta pytterum att kännas större? Vi försöker resonera att vi skall ju ändå bara sova där o.s.v, men inte vet jag.... Hur som haver, hur har ni andra som har pyttesmå rum med dubbelsäng fått det att bli bra?