• malinda1970

Vantar och tossor till nyfödd! Var hittar jag det?

Undrar om någon har bra tips nu! Har av min väninna fått en fin vinteroverall med luva till lilla bebisen som skall komma i slutet av november....Dessvärre saknas "fötterna" och "vantarna" till den och jag letar nu febrilt överallt efter nya! Dom jag hittar verkar så stora till knodden, och jag börjar nästan ge upp hoppet om att hitta några. Kanske det är bättre att köpa en ny overall, har hittat en overall MED små fötter samt vantar på HM...Kanske är det bättre? Vad tycker ni?

Om jag nu har en sån overall med luva, tror ni att det räcker med liten bomullsmössa under för den lilla eller skall jag hitta en tjockare mössa?

Mycket funderingar blir det, men man vill ju så att allting skall bli riktigt och vara klart innan vår lilla älskling kikar ut till oss! Hjälp!

• Svar på tråden Vantar och tossor till nyfödd! Var hittar jag det?
  • malinda1970

puffar upp.............

• Emma mamman

det brukar ju finnas matchande torror där man köper overallen, du kan inte fråga henne var hon köpte den. annars har jag sett det på både h&m och kapphal.
    tror det behövs en tjockare mössa också. luvan har en tendens att glipa så dant så om det blåser kan det vara skönt med nåt tjockare under.

• malinda1970

Overallen är ett par år så...Det är rätt hopplöst att hitta till just den overallen...Men KappAhl ska jag kika på....Tack!

• lupus

H&M har i många olika färger. Själv köpte vi i naturvitt. Billigt var det också.

• liselotte72

Hej!
    vi köpte beiga tossor och vantar på kappahl,jättesöta.
    Kolla runt på H&M och Lindex ochså så finns det nog där med.

Lycka till!

• miniliten

h&m o kappahl har vi köpt tossor o vantar på. även lindex har vet jag små vantar utan tumme.....

hoppas du hittar det du söker

kramkram på er

• Alveline

Mina fick små ylletjockstrumpor i stället tossor. Varmt och gott.. och de ligger ju oftast nerbäddade i åkpåse Att de ser ut som overallen var inte så viktigt för mig. Huvudsaken är att de fyller sitt syfte. Fint att låna overall av någon annan och spara pengar

• FiaFågel

Jag köpte några på GeKås men dom var sååå stora, lika var det med mössor så nu får jag sy och sticka några egna. =)

Svar på tråden Vantar och tossor till nyfödd! Var hittar jag det?