• Shoujo

Vart INTE bo i Uppsala?

Hej!

Jag och min sambo letar ju lägenhet i Uppsala för att kunna flytta dit. Har sett att vissa områden är billigare och lättare att få tag på, Gottsunda ex.

Finns det "dåliga" områden i Uppsala där man inte skulle vilja bo om man har barn? Eller är allt ok?

*funderar*

• Svar på tråden Vart INTE bo i Uppsala?
  • IMagine

Hej!

Tyvärr finns det en anledning till att Gottsunda har lediga lägenheter i bostadsbristens Uppsala... Nej, jag skulle inte med gott samvete kunna rekommendera en barnfamilj att flytta dit, även om jag vet en del som trivs. Gränby är inte heller någon höjdare....

Sala Backe, Årsta, Svartbäcken, Flogsta, Tuna Backar och Eriksberg är trevliga områden som inte är alltför dyra. Luthagen, Fålhagen, Norby, Sunnersta är trevliga och dyra. Stenhagen är bättre än Gottsunda.

Hoppas det kan var till någon hjälp!

• Shoujo

Tack så jättemycket!
    Originalplanen var att flytta till Eriksberg och "föda upp" ungar där Så vi fortsätter nog på det spåret och låter bli Gottsunda!

• Icapika

Ja, Gottsunda (=Brottsunda) är nog bäst att låta bli. Men det finns många fina områden i Uppsala.

• myself

Och eriksberg är ju super mysigt =) nära till natur o allt!

• stoltmamma

hmm skulle inte flytta till gottsunda med min familj... det finns massa trevliga ställen i uppsala men inte gottsunda..

• Nilla81

Tyvärr så har ju Gottsunda stämpeln som brottsunda men det har lugnat ner sig här väldigt mycket, har vart värre. Är själv uppvuxen här och bor här med min lilla familj.
    Tycker det inte är nåt fel att bo här. Kanske för att jag som sagt bor här och märker direkt inget som händer här. Är väl blind
    Tycker det händer en hel del på andra ställen i Uppsala.
    Annars har G-sunda fin natur och bra med affärer.

• bambigirl

Jag bor i Eriksberg sedan ca en månad och älskar det! Skog överallt, var ut senast idag och plockade svamp i skogen. om man är mer ett asfaltsbarn rekommenderar jag istället årsta, eller östra sidan av stan.

Norby är ju också ok, längre från stan, men inte så långt bort som gottsunda och inte lika mkt bråk, utan fina hus och så. Välkommen till stan!

• Veran

Slår ett slag för Slabackar , för där bor ju jag!

• nelly 1

Nuförtiden är det väl områdena runt Gränby som det händer mest skit i men alla områden har väl sina problem.
    Eriksberg och även Flogsta är väl helt OK områden, mycket studenter och så och det är väl alltid kul

Ha det bra och lycka till i bostads-djungeln

• Icapika

Slabackar??? Nu hänger jag inte med? De har väl inte hittat på nya stadsdelar i Uppsala??
    Valsätra är väl mysigt också vad jag hört.

• Kristina81

Då lägger jag en röst för Nyby.. Nej jag bara skojjade! Jag bor där men det är inte så jättebra. ok det finns skog. men Eriksberg är nog bättre. Lycka till i bostadsjungeln

• Shoujo

Ojojoj va min bortglömda tråd hade fått många svar! Tack så mycket allihop Nu har jag mycket att tänka över

Jaja, det hinns med det också Ska ju inte flytta än på ett tag. Någon som bor hos Uppsalahem? Är de bra?

• Veran

Vi bor hos Uppsalahem i Salabackar, har bara positiva erfarenheter .

• Lilla

Men står ni i kö hos Uppsalahem? Annars måste ni ställa er bums! Det tar mååånga år att få tag i en bra lägenhet genom dom.

Jag föreslår Ekeby också. Det ligger ca 20 minuters promenad från city. Det beror ju lite på vad ni är ute efter. Stadskänsla, skog eller både och/varken eller.

Valsätra är väl sådär skulle jag säga. Norby är bra mycket trevligare, men dyrare förstås.

• nelly 1

bor oxå i Uppsalahem-lägenhet dock i Tunabackar.
    Tror att Uppsalahem har nån typ av "snabba lägenheter" som bara ligger ute en kort stund på nätet och man får tacka ja osedd. har hört det men vet dock inte hur det funkar alls.

kram

Svar på tråden Vart INTE bo i Uppsala?