Matjord
Vad kostar matjord till gräsmatta på en 1200 m2 stor tomt?
Ja det varierar säkert mycket,men skulle vilja ha lite exempel. Vart kan man ringa och höra efter? Kan t.ex vanliga bönder ha billig matjord till salu?
Vad kostar matjord till gräsmatta på en 1200 m2 stor tomt?
Ja det varierar säkert mycket,men skulle vilja ha lite exempel. Vart kan man ringa och höra efter? Kan t.ex vanliga bönder ha billig matjord till salu?
det beror på hur mycket du ska ha... var bor du?
vi tog från ett ställe där det är återvinningscentral m.m...
sedan är det olika åkerier osv som kan ha.
Beror nog mycket på var man bor.
www.sorab.se har lite priser samt var det finns i stockholmsområdet..
Har ingen aning om hur många lass man behöver till vår tomt.
Någon som anlagt matjord o gräsmatta-hur mycket matjord och pris?
vi gick efter tipset 10 cm matjord då vi hade mest lerig jord under. Vi sådde sedan gräs. Lade lite färdig men den sådda är finare!
Vår tomt är 720 m2 om man räknar bort hus/garage/gångar osv... tror att vi tog 6-7 ton jord. Vi hade möjlighet att få billigare jord pga personalrabatt och det landade på ca 9000.
Har en bekant som jobbar inom anläggning osv som gav tipset om 10 cm för o få det bra.
Lycka till!
Jag betalade 2000 kr för 10 kbm inklusive utkörning 5 km.
Tack för svaren. vad motsvarar 1 kbm?
"Tack för svaren. vad motsvarar 1 kbm?"
Ingen aning.
Han tippade smalskopan på min pickup, det kostade 300 kr och bör ha vägt runt ett halvt ton med tanke på hur lastad bilen blev.
Efter ett antal turer med pickupen så köpte vi utlevererat istället då det gick åt mer än vi trodde o det blev billigare i längden på det sättet.
Det brukar vara frakten som är den stora kostnaden, ett per tre tusen brukar ett lastbilslass jord eller grus eller sten kosta här hemma.
ca 8 m3 är det på ett lass säger gubben, det bli väl kanske lagomt till 400 m2 antar jag.