Vad kostar ett kamremsbyte?
Någon som vet vad det kostar med ett kamremsbyte ungefär med arbete och material? Märkesverkstad eller inte? Vi har en Peugeot 306 från -98
Någon som vet vad det kostar med ett kamremsbyte ungefär med arbete och material? Märkesverkstad eller inte? Vi har en Peugeot 306 från -98
Våran citroën xantia 97 gick på 6700 kr och då bytte de vattenpum för det ser de inte förrens de har tagit bort kamremmen om de behöver byta.
Ylwis: Oj va läskigt om det hittar fler fel, och framförallt dyrt
mal: ja det är det men men vad ska man göra om man måste byta den.....
men ring och kolla på olika verkstäder det gjorde vi så kan fu få en prisuppgift
Kamremsbyten är långt ifrån gratis!
Finns nån anledning till att väljer bil utan rem, Nissan tex!
Som snö: Men jag antar att det är billigare att byta kamrem än att köpa ny bil iaf
Ringde Peugeot nu och de tar ca 2000, det tycker jag inte är så farligt eftersom jag räknat med mer..
mal: Men ny bil är roligare!
Vi var och kollade på en begagnad skruttbil i måndags som det skulle bytas kamrem på och efter att ha ringt runt lite så skulle det gå på ca 2000-3000 kr.
mal
ringer du en icke märkesverkstad så blir det troligen ännu billigare... Med samma kvalite på remmen... (Kvaliten som icke märkes verkstader använder sig av uppfyller samma specifikation)
www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=594712&lid=flashpuff_578099&lpos=section_0
ja just ja varför det är dyrare för oss är för att det är en diesel och lite krångligare...
Som snö: Ja det är ju sant förståss Men å andra sida om jag köper en bil för samma pengar som kamremmen kostar så blir det garanterat en sämre bil än vad vi har nu
Svejsan: Ska nog ringa runt till fler. Fördelen med Peugeotverkstan är att man just nu tävlar om en helg för två på Swedish rally Blir ju ca 2000 där, frågan är om man kan få mkt billigare, ska ringa runt lite mer på måndag iaf tror jag.