• Isanna

Vart i Thailand ska vi åka?

Vi sitter och tittat på resor och har fastnat för Thailand som så många andra. Vi kommer att försöka åka i december eller januari men vi vet inte var vi ska åka! Har ni några bra tips?

Vi som åker är jag med sambo och då nästan ettårig dotter samt min bror och hans tjej så det måste vara bra för barn men ändå finnas massor av kul för brorsan med tjej. Gärna inte Phuket eftersom det verkar vara dyrast mat och shopping där.

Kan tillägga att vi mest är ute efter sol, bad, god mat, (shopping) och avkoppling.

• Svar på tråden Vart i Thailand ska vi åka?
  • MrsMorad

Koh Samui ska vi till! Vi har då med oss två msåbarn och morfar, morbror och faster. Min bror har bott i Thailand ett år och säger att Koh Samui är perfekt för alla, det finns shopping, stränder, uteliv, span mm..

• Zasse

Skulle rekomedera Raileh beach, där är det bra för barn och man kan lätt at sig runt till en massa mysiga öar runt omkring. Även nära till shopping inne i Aonang och Krabi.

• Isanna

Någon fler som ar bra förslag?

• Lillfot

Vi åker med en 1-åring till Krabi med omnejd i januari. Där har vi inte vart förrut men hört att det ska vara barnväligt och vackert. Annars skulle jag verkligen rekomendera Ko Samui (där vi vart tidigare). Otroligt fint och om man vill göra små utflykter finns det massor att se på ön, även så kan man ta dagsutflykter till lite öar som ligger runt om.

• MarieF

Hua Hin rekommenderar jag, ska dit ner i mars med våran då 15 månaders dotter. Lugnt och mysigt och priserna ligger fortfarnde lågt där.

• Ciccilionaa

Koh Samet- helt enastående suveränt. Åk lite längre ned på ön än "första anhalt" efter färjestoppet.
    Härliga paradisstränder med långgrunt för barnen.
    Helt underbart!
    C

• Kaffekopp

Koh Samui är superfint! =) Och bra för barnfamiljer då allting finns. Koh Tao är också hur härligt som helst, men där finns inget sjukhus m.m. om man vill ha det i närheten. Annars är Koh Chang också jättefint!

• bubbelmaja

Jag har varit både i Ao Nang och Koh Samui, och sskulle nog säga koh samui. Det fanns mycket att göra. Massor med rolig shopping, många fina stränder att välja på. Vi åkte runt lite på ön och hittade mycket kul att göra, många olika saker med djur, utkiksplatser, och buddhastatyerna längst ut på ön osv. Vi var där i 5 dagar och hade det bra. Men kolla upp hur vädret brukar vara. Vi var där över årsskiftet och det var inte så jättevarmt. Det är ju bra om man har barn med sig. Det blåste, regnade stora delar av en dag, gick inte att snorkla för vattnet var s¨grumligt osv. De sa att värmen kommer dit lite senare än på andra sidan fastlandet.

• Kaffekopp

Det är nog tyvärr så nästan överallt i Thailand, att det inte är så fint i november/december beroendes på monsunregnen. I år höll de på ända in i mitten av januari och förstörde en hel del =(

Svar på tråden Vart i Thailand ska vi åka?