• beahu

husmorsknep?

Är det någon som sitter inne med sådana där gamla "husmorsknep", typ hur man får bort gräsfläckar (utan Vanish )? Känns inte alltid så vettigt att springa omkring med Via Express och Ajax - och framförallt inte så miljövänligt.

Det enda jag vet är att man kan använda citronsyra på kalk i t.ex. duschen - försvinner direkt!

• Svar på tråden husmorsknep?
  • flowergirl

det visste jag inte..bra tips., kan man köpa citronsyra i en vanlig affär?

• Rödöga

Kemiskt ren bensin är superbra mot fettfläckar och annat. Finns i vanlig affär, spruta på fläcken, låt verka och tvätta i maskin.

• beahu

Oj då - såg att det redan fanns en tråd om detta... Naja får väl va tjatig då

• Linganlotta

Vitt vin tar bort rödvinsfläckar!!!

• Ulli

Har man brännt vid mat i kastrullen eller på spisen är en sockerbit med vatten toppen att skura med. Rengör pannor jättebra.

• Puffpuff

Tvättar alltid svart tvätt i flytande Yes (originalet), behåller färgen mycket bättre än vanligt tvättmedel...

• decemberflicka

Istället för att slänga in sladdar och sånt in i skåpen så det blir trasselsudd av allt, vik ihop sladden och trä in den i en tom toarulle/hushållsrulle, så VIPS har ni ordning!

• sisley

Jag hör till dem som faktiskt kokar mina disktrasor med lite tvättmedel istället för att slänga dem direkt. Det sparar jag några kronor på!*skrattar åt mig själv*

• Katja77

Vet någon hur man får bort tefläckar på en ljuslila tröja?

Svar på tråden husmorsknep?