• Gull Mamman

AD -Droppar ?

Heej ..

Ni som har barn över 2år, ger ni ad- droppar eller har ni slutat med det ? , har hört att man inte längre behöver ge ad-droppar tills barnet är 5år, utan att det räcker tills barnet fyllt 2år..
    så hur gör ni ?

*kramar*

• Svar på tråden AD -Droppar ?
  • Minnisen

Det stämmer. Barn som e över två år får oftast i sig sin del av ad vitaminerna eftersom de e ute mer än de mindre barnen. Jag gav min kille till han var tre men nu med tjejen blir det väl bara två då!

• Lotten

Man ska ge AD-vitamin vinterhalvåret fram tills dom e 5år. Sommarhalvåret behöver man inte ge. Det som e nytt e att dom ska ha AD-vitamin varje dag tills dom e 2år

• Gull Mamman

E det från slutet av oktober till mars då eller ? ska jag börja med ad-dropparna nu ?

*kramar*

• Lotten

Nov- april har jag kört med AD-vitamin. När min dotter föddes var man bara tvungen att ge varje dag det första året. sen skulle man ge när vintern kom så då tog jag från november-april

• The Bumblebee

Alla BVC verkar säga olika om det där.
    Vi får den informationen att barnen bara behöver AD-droppar varje dag det första levnadsåret - därefter bara månaderna som innehåller bokstaven R. (september-april)

Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • jeeri74

Jag har för mig att det är nya idéer nu. När jag födde dottern var det varje dag första året, sen alla månader som innehåller ett r (höst-vinter-vår). Sist jag var på koll hos BVC sa hon att det var nytt och man inte behövde ge efter 2 år.

• Lotten

När min son föddes i mars så fick vi reda på att det hade blivit ändrat från att ge varje dag det första året till varje dag i 2år. Visst dom säger säkert olika på olika ställen men det e iaf vad jag har hört

• xandra84

de sa till oss när vi fick ad droppar att hon ska ha fram tills hon är 5...men bara under vinterhalvåret!

• xandra84

förresten får ni fria ad droppar av er bvc?

• Gull Mamman

ja det verkar ju så att alla säger olika..

Bvc som vi går på säger att man ska ge ad-drppar hela första året sen, sen ska man hoppa över maj-Augusti. Forstätta med ad-dropparna till barnet fyllt 5år, men det var ju ett bra tag sen vi var till bvc, så de kanske ändrat nu ..

sen så berättade min syster som hade vart på Bvc med sin son och då hade de sakt att man inte behövde ge efter barnet fyllt 2år.. fast hon bor inte i samma stad som vi ..hmm

• bäbisglad

Jag frågade igår på BVC och fick veta att det precis har kommit nya rön som säger att man ska ge från 4 veckor till 2 år dagligen, därefter inget mer.

• Wkd chick

oj va många e nog med det där.. jag vet inte hur många gånger jag missat ge de där dropparna nu har han inte fått den sen i våras å han e 20 månader nu..

• MARIA99

slutade nu när jag fick reda på de nya rönen för ett par månader sen. Då var tjejerna nästan 3 & 5 år

• Smultronet

Vi har varit jätteglömska med Ad-dropparna... Men nu har vi köpt "Nalle-vitaminer" med jordgubbssmak på hälsokosten som innehåller A och D-vitaminer + en massa andra. Kan säga att nu är det en liten kille som tigger om "miiiiin" varje dag så nu glöms inget längre!

• Wkd chick

snultronet :) tack för tipset:) han e förälskad i nallar just nu oxså :)

Svar på tråden AD -Droppar ?