• Cissela

Vad ska månadspengen räcka till?

OBS! Gäller tonåringar på högstadiet! På gymnasiet så är oftast förutsättningarna annolunda. Motivera gärna varför och vilken summa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska månadspengen räcka till?
  • Mi Amore

Tidningar, godis, smink och liknande

inte till kläder, då borde det heta något annat och vara mer pengar.

• Ung Mamma91

bio/simhallen,tidningar,godis och smink ska min lillasyster betala själv (350 imånaden) sen får hon extra pengar om hon ska köpa kläder.

• Shaymin

1000 kronor i månaden får min dotter, det ska räcka till allt utom SL-kort och dyra ytterkläder och skor.

• Linda1976

Tja... ca 1000:- i månaden tycker jag. Till bio, fika ute, impulsshopping och tidningar/godis och lite sparande.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Majakattan

Sonens månadspeng går oavkortat till bredbandet.
    Han tjänar egna pengar på annat vis också. Så han lever inte i armod....

• chillie

Min 14 åring får 500 av mig varje månad och då får hon köpa godis, smink och såna saker för dem. Hennes mormor o morfar ger henne 300 extra varje månad så det blir ju totalt 800:- hon har. Fast hon inte behöver så brukar hon faktiskt oftast köpa kläder för sina pengar eller ta med sina småsyskon till McDonalds eller på bio eller så brukar hon köpa nån rolig present till mig.

• delilah77

Om man inte får barnbidraget själv så tycker jag föräldrarna bör köpa kläder (inom rimliga gränser då!) och vissa basgrejer som hygienprodukter och sponsra idrottsaktiviteter. Så pengen bör väl räcka till tidningar, lite smink, kläder utöver det man får och om man vill gå p åbio..typ. Mobil tycker jag barn kan ha kontantkort till, föräldrar kan komma överens med andra föräldrar i klassen om lämplig summa för korten. Allt över det får barnet bekosta själv.

• SDS

det ska räcka till "lek" så att säga..

typ, bio tidningar mm....

Kläder får dom spara till om dom vill ha något jätte dyrt, men annars fixar mamma

.::Stolt mamma till två crazy Djurgårdspojkar::.
  • SDS

Jag hade barnbidraget från 8an... fick busskortet varje termin, kläder mm.. köpte själv bio tidningar mm...

.::Stolt mamma till två crazy Djurgårdspojkar::.
  • delilah77

Kanske borde tilläga att när jag själv fick ha hand om barnbidragetskulle det täcka alla kläder med, utom vinterskor och vinterjacka. Har alltid haft gott ekonomiskt omdöme, kanske pga att jag tagit ansvar för min ekomoni själv sedan tidigt.

Svar på tråden Vad ska månadspengen räcka till?