• Anonym (Saga)

Bästa killkompisen kär i mig!!!

Min bästa killkompis är som en bror för mig! Första gången vi sågs för flera år sen tyckte jag han var snygg, och attraktiv. Men det hela var ändå vänskap, för jag hade ett förhållande då. Tydligen har han varit kär i mig nu i 3 år!!!

Kära nån...jag kan ju inte slappna av...kan inte vara mig själv.

Kan skriver söta sms och försöker charma....puh.

Vad skulle ni göra???? Nån måste väl varit med om detta??

• Svar på tråden Bästa killkompisen kär i mig!!!
  • Anonym (javisst)

Se där..det stärker helt min tes att killar har svårt att endast vara kompis med tjejer utan att det förr eller senare uppstår en attraktion..

Det är bara du förklarar att du inte är intresserad, och så kanske ni inte ska ses så mkt på ett tag framöver.

• Clobberella

Är du intresserad av honom?
    Det enda du kan göra är väl att förklara dina känslor för honom. Vill du inte att han ska försöka charma dig så förklara att du vill fortsätta vara vänner.

• Anonym (Saga)

Jag har sagt att jag inte vill förstöra vår vänskap. I början var jag intresserad, svagt, för jag och min kille hade det dåligt då. Men det har alltid varit vänskap mellan oss utom ett engångshångel EN gång efter en fest förra hösten. Då var jag ju singel...

Men jag har sagt att vår vänskap är guld värd. Jag förlorade min familj och vänner i början på förra året och har varit sjuskriven för djup depression. (var med i en sekt, men hoppade av) Äter medicin fortfarande. Detta har gjort att jag tycker det är svårt att "göra mig av" med kompisar bara... Jag har varit lite ensam fram tills för en tid sen, då mitt sociala kontaktnät sakta börjat komma igång igen......

• Clobberella

Försök förklara att du verkligen behöver honom som kompis men att du inte accepterar att han stöter på dig. Klarar han inte av att bara vara vänner så är det kanske bäst att ni inte ses på ett tag.

• Anonym (Saga)

Clobberella: Jo, varje gång han stött på mig har jag sagt att om han mår dåligt av vår kontakt så får vi sluta umgås...men då blir han plötsligt jätterädd och säger att nej, nej....han ska sluta med det. Men sen efter nån månad så kommer det tillbaka. Som nyss: En tjej på hans jobb ville gärna ha sex med honom, hon har sagt det flera gånger rakt ut! Då skämtade jag med han och sa: "Hihi, ja där ligger du bra till..." Senare får jag ett sms där han skriver att han bara kan tänka sig att ha sex med mig! HM!!!

Eländes elände!!

Anonym (javisst): Du menar....att det egentligen ej funkar att vara vän med en kille...eller??

• ying yang

anonym (javisst) kan medela att jag kan lätt va vän med en kille utan ha ens tankar om att vilja mer med han, och har många killkompisar som känner likadant. Men det känns meningslöst att berätta det då jag inte tror du kommer tro vi talar sanning.

• Anonym (Saga)

Ja, är det så......??

• lill annica

har /hade samma "problem",med en kill kompis-jagvill absolut inte såra honom så jag förklarade för han att jag inte hade några kärleks känslor för honom men at han va enfin vänn o att jag ville att det skulle förbli så.men att vi även får uppföra oss så/att bara va vänner ,visst har man fått bromsa det hela i bland typ att vi inte talar i teleforn varje dag osv utan att jag hör av mig någon dag. hoppas detta kan vägleda lite.

Svar på tråden Bästa killkompisen kär i mig!!!