• Melwin

abort!!!??? ja eller nej...

Hej! Jag är gravid igen... har två små på 21/2 år och 4 år. Nu är ja som sagt gravid igen...fast vi har skyddat oss. Vi båda känner att vi har ganska fullt upp med två st. Och vi har pratat om abort, vi ska till abortmottagningen på måndag.. Men jag känner mer och mer att jag klarar nog inte av att göra en abort.. känner i hela kroppen att jag väntar smått.

Faan, jag vet inte.. vad ska vi göra..vet inte om jag orkar med en till, men vet inte om jag orkar med att veta att jag tagit bort ett syskon till mina underbara ungar. ni som har barn och gjort abort, hur känner ni efteråt?

En väldigt sorgsen mamma

• Svar på tråden abort!!!??? ja eller nej...
  • Anonym

Det är oerhört jobbigt..

MEN tänk över det noga.. ta inte bort det om du inte är HELT säker..

• Jozephine

Vet att en abort är jobbig men det är bara du själv som kan besluta i vad du ska göra..känn efter i ditt hjärta vad du vill..hoppas det ordnar sig!

• Anonym (2 barn)

oj, vad svårt. Har två små, (den yngsta knappt ½ år). Skyddar oss och jag tänker att jag absolut inte vill ha en till just nu, men om jag skulle bli gravid skulle jag inte kunna göra abort. Gjorde en abort för många år sen, och jag känner mig fortfarande ledsen över det, nu vet jag ju liksom vad jag tog bort, så jag skulle aldrig klara en abort nu.

Tre barn är ju inte jättemånga, och dina stora barn är ju kanske till hjälp om du väljer att behålla den tredje.

Kan inte hjälpa dig tror jag. Jättesvårt verkligen. Hoppas du hur som helst får massa stöd från din man vilket beslut ni än tar!

• Anonym

TS: om du har det minsta tvivel så råder jag dej(eftersom du själv ber om ett råd) att inte göra abort! Jag var i samma sits som du och valde att göra abort. Det har nog inte gått en dag som jag inte ångrat det. Jag kan inte få det ur huvet, mår så dåligt åt detta. Och har nu dessutom försökt bli gravid i 7 mån utan resultat. Ännu värre. Jag gjorde aborten för ca 2 år sen men glömmer det aldrig,gråter igen när jag tänker på det.

• Anonym (tyvärr)

Tyvärr, men detta är ingen fråga som vi kan svara på. Det är helt ditt eget beslut. OCH, det är inte lätt.

• Anonym

Det verkar ju på dig som du innert inne vill behålla det.O då tycker jag att du ska göra det men det är ju inte mitt beslut.
    Men om du är tveksam till om du skulle kunna orka med att ta hand om ett barn till så kanske du behöver tänka lite extra.Det är ju trots allt liv vi pratar om.
    Lycka till oavsett vilket.Följ hjärtat.

• JejDii

jobbigt ämne, många anonyma

*kramar om*

Det är ju ett beslut som bara du kan fatta, men som jag har känt för mina barn idag, så önskar jag att du orkar behålla det. Förstår inte att man kan älska sina barn så mycket som man gör!

Om du behåller hoppas jag att du kan få mycket mycket stöd och hjälp.

Om du bestämmer dig för att ta bort det hoppas jag att du inte är rädd för att kräva massa psykologisk hjälp.

• Anonym (Samma sits)

Hej TS,
    jag är i precis samma sits som du. Har precis blivit gravid och har en 4-åring och en drygt ettåring hemma.
    jag vill verkligen inte ha ett till barn just nu utan bara ta hand om mina två som jag har. Tiden räcker knappt till för dem, jag är jättetrött på kvällarna för att det är så mycket att göra hemma och med dem.

Till en början sa min man att vi fixar det, men jag känner att jag inte kommer att räcka till.
    Jag har försökt att få tag på en abortklinik men utan resultat, jag ska ringa igen på måndag och börjar få panik över alla symptom som kommer.

Jag kan tänka mig tre barn men INTE NU.

Har man rätt som kvinna att ta såna beslut? Eller ska man låta naturen ha sin gång?

Jag är jättekluven till vad folk ska tycka och tänka men mitt ego säger att jag ska koncentrera mig på mina två som jag har idag. Jag vill inte försumma dem något.

• sandra1984

En annan skrev att om du känner den minsta tvivel till en abort,ska du inte genomföra en abort.

Jag tycker det var bra skrivet och jag själv tror på den med.Om du tvivlar mycket och så,tror jag man ångrar aborten.
    Men jag kan ha fel.

Men valet ligger hos dig och din partner,och jag tror ni väljer det rätta som passar er.

Svar på tråden abort!!!??? ja eller nej...