• Mimer

Tips för att piffa upp ful garederobsdörr sökes!

Garderobsdörren i min dotters rum är verkligen jätteful. Det var en gammal, vit strukturtapet som hade lossnat här o var när vi flyttade in , den har jag dragit bort.

Men saknar inspiration till hur jag ska få den fin igen

Rummet går i ljust gula och gröna färger men kommer tapetsera om så småningom, så därför vill jag ha något i neutral färg på dörren...

Ny tapet?
    Måla med färg?
    Magnetfärg? Hur?
    Sätta upp planscher, bilder?

• Svar på tråden Tips för att piffa upp ful garederobsdörr sökes!
  • Nyfiken gul

måla om blir inte bra då den gamla tapeten suger åt sig all färg o det kommer att synas att det varit tapet under...

Så det blir någon form av tapet... det jag funderar över är nån form av fond-tapet eller foto-tapet kanske?

• VinTiff

Det första du måste göra är att skrapa bort rester av tapet och lim.

måla hela vit och sätt dit ett fint handtag

tapetsera en fondtapet på , lämna 7 cm ca runt om.

Beställa en aluminiumskiva och limma dit

spika dit fina lister som fönster i ek tex eller måla över så blir den elegant.

Måla nalle puh eller likn

Så hoppas något kan inspirera dig :)

• Mimer

Jättebra råd, tack!
    Måla blir nog inte så bra som ni säger, blir nog någon tapet då...om man inte gör den helt ren förstås, då kan man ju måla.

Ingen som har bilder på fina garderobsdörrar???

• Zhara

Jag har tagit bort dörren för det är så lite plats i Alicias rum, satt dit tyg som draperi isället. Blev jättebra! Å lätt o variera bara byta draperi om man vill förnya!!

• Mimer

Zhara : åh det var ju en bra idé!

• Vicka81

Måla med krittavel-färg. Din dotter kommer tycka det är superkul att rita på garderoben

• Sjöstjärnan

Det finns en här på Familjeliv, minns inte vem bara...som har klätt garderobsdörrarna med tyg. Har sett bilder i hennes galleri och det var bara sååå snyggt. Ska själv göra det när jag får tid

• Mimer

Ja tyg låter också snyggt!
    Undrar hur man fäster det då?

• Zhara

Nu har jag målat mina garderobsdörrar 1ggr, blir 1st strykning till. Har målat dom vita och ska sätta på handtag i borstad stål.
    Dörrarna var vita förut oxå men med lister som var guldmålade- hua!
    Så nu är dom snart fina!!!!

Ett tips, KÖP VATTENBASERAD LACKFÄRG!!!! Glömde det denna gången och det luktar ganska illa nu hemma...

• Pepparrot

Jag har också ett bra tips!

Det finns tunna mdf-skivor som ser ut som pärlspånt. Limma/spika fast på garderobsdörren, måla och sätt på ett fint handtag!

/pepparrot

• mammatotoo

kollade du på Äntligen hemma igår??
    Annars tycker jag att du ska kolla på sajten, dom gjorde jätte snyggt på garderoberna!

Svar på tråden Tips för att piffa upp ful garederobsdörr sökes!