• Anonym (sjukling)

Alltid blir jag sjuk..

Har haft förkylning nu ganska länge. Har något svullet i munnen, bredvid den där lilla dingel-saken.

Och nu har jag fått något under armhålan som uppkom efter att jag rakade mig (tror jag)... Den känns som en liten kula.. Den gör lite ont om man trycker på den. vad är det?

• Svar på tråden Alltid blir jag sjuk..
  • markattan

skulle tro att det du känner är körtlar=) ingen fara med det....håll lite uppsikt över den i halsen så den inte blir infekterad.....kulan i armhålan kan ju iofs vara en täppt hårsäck som blivit inflamerad

• Anonym (sjukling)

tack, känner mig lite lugnare. en kompis föreslog bröstcancer. Det är inte det jag vill höra....

Hur ser man om den blir infekterad? (den i halsen, heter det mandlar?)

• markattan

är du orolig över cancer ska du naturligtvis höra med ngn kunnig på det området!

Du har "knölar" på bägge sidor om gomseglet ( dingelsaken)..och det kallas mandlar....halsmandlar.....om du känner på halsen utanpå påden sida du är svullen så känner du om det e svullet..( en knöl)

• Anonym (sjukling)

jaha. men alltså. jag känner inget utanpå. det är i munnen som jag ser att det har svullnat upp.

• markattan

eftersom du e förskyld är det nog ingen fara..dina halsmandlar e just till för att ta upp bakterier som far in utifrån=)

Om knölen i armhålan gör ont kanske det ändå är en inflamerad/infekterad hårsäck=) eller bara en ofarlig körtel som arbetar nu när du är dålig...

• Anonym (sjukling)

okej. försvinner dessa av sig själv??

• markattan

vänta en vecka=)....(obs: jag e ingen läkare, är du orolig ska du naturligtvis skaffa hjälp på din v,central)...
    feber?

• Anonym (sjukling)

nej, ingen feber. mår bra i övrigt. men tack för svaren, känner mig lite lugnare nu!

• markattan

=) var så lite såå......

• Blåkråka

Joo, dom där förkylningsknölarna är ju bara för roliga.. typ INTE ALLS!! Får sånna ibland under armhålan och i ljumsken, pest och pina (gör inte ont men man tänker mysiga tankar) och de är inte för att klämmas på, de går bort sen..

Svar på tråden Alltid blir jag sjuk..