Min son trivs inte i skolan
Vi har ett problem och jag känner mig så ledsen. Min son trivs inte i sin förskoleklass. Han har inte riktigt kommit in i gruppen och de andra pojkarna bryr sig inte så mycket om att leka med honom. Han är lite blyg och försiktig och de har han alltid varit men på dagis där han gick tidigare fungerade de bra. Han har gått på fritids sen 10/8 och fritid ligger i samma lokaler som skolan. Jag trodde att han skulle börja leka med dem, men inte. Så igår när jag var på föräldramöte så kommer en av lärarna fram till mig och säger att de verkar som om din son inte trivs så bra, han har svårt att komma in i gruppen. Kul att höra när man precis har klivit in i klassrummet. Så idag när jag skulle hämta honom är de en pojke som helt oprovicerat slagit till han vid ögat. De hade pratat med pojkens föräldrar och så, de var ju bra. Men min pojke var väldigt ledsen och han har varit de hela kvällen.
I morse sa jag , de ordnar sig, nog ska väl du gå till skolan. De kommer att bli bra, och så känns de som om jag svikit honom, för de blev inte bra.
Jag har pratat med min son och sagt att jag ska prata med hans lärare på onsdag och se om vi kan göra de till de bättre , komma på någon lösning eller så. Vi har bokat en tid då och de känns ju bra. De finns en annan skola inte så långt ifrån, kanske kan man byta om han inte trivs.
Fy vad de svider i mitt mammahjärta, jag är så ledsen....min lilla pojke, jag vill ju bara att han ska ha de bra.
Hur skulle ni ha gjort? Pratat med läraren och se om de blir bättre, eller byta skola på en gång. Eller om de inte blir bättre, byta efter jul?
Kram från en ledsen mamma.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-04 19:57:13:
Om ni vill veta hur de gått för vår son så kika in på min blogg/ MHV