Tack snälla för att du undrar!
Det gick bra! Superänglar till sköterskor som tog väl hand om mig! Var lite jobbigt att inte mannen fick vara med, fick klara mig själv...
Fick byta om till läckra kläder, hårnät och vita strumpor som vägrade hålla sig kvar, typ ingen elastisitet...
Kom in direkt sen och fick både lugnande och bedövning i skinkan, i samma stickhål. Proffsigt tycker jag så de slapp sticka mig 2 gånger. Fick kanyl i handen och de tog blodprov. Sen kom en läkare och satte lokalbedövningen och då gjorde de lite ont, men inte värre än att man klarade av smärtan! En syrra håll mig i handen och smekte mig hela tiden!
Sen fick jag ligga i 15 minuter tror jag, kändes som 3 minuter, så började de med att tvätta rent och så provade de om bedövingen tagit vilket den hade gjort... Sen märket jag inget särskilt mer än att det skramla och lät i instumenten lite och sen sa läkaren till en syrra att "Kolla här, här är en polyp" Hon tog bort den direkt och det gjorde ONT! Fick mer smärtstillande i kanylen och dåsade av rejält!
Blev tömde på all vtska som de låtit blåsa upp livmodern med och sen var det klart! Fcik beröm för att jag var så avslappnad och för att jag låg still! Sen fick jag ett par URSEXIGA nättrosor en och binda tjock som en telefonkatalog!
Somnade av direkt på uppvaket och mådde pyton! Svettig, spyfärdig och yr! De andra 3 som låg där, stutsade upp och fick sin macka... Jag mådde kyvens bara jag tänkte på mackan...
Fick tillslut medel mot illamåendet och sov gott en timme till... När jag vaknade så var klockan 13.30 och jag "skulle" ha blivit utskriven 12.30...
Jag fick iaf ringa maken så han fick komma eftersom jag var ensam kvar, sen kom läkaren och jag gick föreskrifter på att vara uppmärksam på min hälsa de närmaste dagarna och speciellt feber. Fci recept på Primolut-Nor och ett återbesök om 6 månader om jag inte kontaktar dem före...
Summa av kardemumman; Det gick skitbra!!
Är nöjd och nu efteråt så mår jag bra, men jag är trött och lite seg. HAr ju inte ätit nått idag, bara lite, och jag har inte ont alls och det var det jag var rädd för... Helt i onödan vet jag nu!
M.