• NovJenny

Någon mer med "minimage" runt v.30?

Jag är själv i v.32 och har välldigt liten mage. Börjar bli lite orolig att bebis är för liten. Någon mer som har liten mage runt dessa veckor?

Har inte mätt mitt sf mått sedan i v.28, ska mäta igen på tis, är så orolig... Kan inte förstå hur en 40 cm bebis på 1,5 kg kan få plats i mig!

...64 dagar kvar!
  • Svar på tråden Någon mer med "minimage" runt v.30?
  • MiaFia80

Jag hade också en liten mage. Blev tom skickad på tillväxt kontroller. Men när Heidi föddes två dagar över tiden så vägde hon 3080g och var 50cm lång. Inget onormalt. Det får plats större bebisar än man tror. Du kan se mina SF mått i min profil. Men de beror ju också helt på vem det är som mäter.
    Om du är orolig så får du säkert göra ett tillväxt ultraljud. Där får man veta hur mkt bebisen väger.

• NovJenny

MiaFia80: Får se hur det se ut på tisdag. Har magen inte växt som den ska så vill jag gärna göra ett tillväxt ul. Magen är ju så liten.. Ska kika in på dina sf mått.

Mina sf mått (har mätt två ggr)

v.25+ några dagar = 24
    v.28+6 = 26

Så den växer lite långsamt. Tack för ditt svar!

...64 dagar kvar!
  • vinterbabyn

min är inte helle någo jättestor. Fast sf måttet är nog just under övre kurvan. Bild i galleriet från v. 32

• jeanna

din mage e jättefin och inte jätteliten,kolla min,den var inte heller så stor. Lovar att det kommer och att du inte behöver oroa dig,skönt och smidigt med liten mage kram

• CCA

Jag ligger ungefär på mittlinjen på sf_kurvan (till och med lite över). Ändå är det många som tycker jag har liten mage och folk har svårt att tro mig när jag säger att jag har bf 29/9 (alltså mindre än en v), de flesta tror att jag ska ha betydligt senare. Sprang av en tillfällighet på min halvsyster häromdagen hon ska ha i mitten av nov, men det såg faktiskt ut som hon var större mage än mig. Även på föräldrautbildningen hörde jag till dem som hade minst mage ändå hörde vi till dem som skulle ha först. I början tyckte jag det var var lite tråkigt att ha lite magen, men ju längre tiden gått dessto har jag insett att det har sina fördelar.

CCA v 39+

• misun

Mitt senaste sf mått var 24 efter 27 fullgågna veckor. Precis över den undre"normal" kurvan. tycker att jag är ganska liten men är å andra sidan himla nöjd med det. Jag hoppas att min mage fortsätter på sin lilla kurva, tycker att magen är i vägen redan nu och fasar för hur det kommer att vara i slutet.
    lycka till med din lilla mage.

• Jenslund

Jag har heller inte så stor mage, är också i v.32 men ligger tydligen precis på "normalkurvan" vad gäller sf-mått. Jag tror att magen kommer komma igen nu på slutspurten och växa till sig!

• Brumman

Jag har också liten mage. Hade SF 33 i vecka 37. Har inte fått göra något tillväxt-UL då magen har följt sin kurva även om det ligger lite under mittenkurvan. Visst har jag oroat mig för min lilla mage, alla kommentarer man fått har ju inte gjort saken lättare. Nu har jag 11 dagar kvar till BF och är sååååå nyfiken på hur lång bebben är och hur mycket bebben väger när den kommer ut. Har verkligen ingen aning!

• Flisis

Jag tycker inte alls att du hade en så särskillt liten mage.Du ska vara glad att du slipper en sån här kagge som jag har...det är tung!Lycka till med fina magen

• Ina05

Jag hade liten mage. Blev inlagd en vecka innan BF på BB (pga njursten) och personalen där (de flesta BM) trodde jag var i vecka 20. Theo föddes BF+1 och var 3355 g tung och 52 cm lång, dvs helt normal!
    Mina SF mått var:
    v24 22
    v28 25
    v32 29
    v34 30
    v36 32
    v38 33

Svar på tråden Någon mer med "minimage" runt v.30?